اعلام مقالات برتر کنفرانس پدافند سایبری در بخش بازی‌های رایانه‌ای

مقالات برتر سومین کنفرانس ملی «پدافند سایبری» در بخش «بازی‌های رایانه‌ای» از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی شدند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اعلام معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که به نمایندگی از این مجموعه، داوری مقالات کنفرانس ملی «پدافند سایبری» را در بخش بازی‌های رایانه‌ای بر عهده داشت، از مجموع 18 مقاله پذیرفته شده در کنفرانس، 2 مقاله با محور بازی‌های رایانه‌ای براساس چند ویژگی مشخص از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتخاب شدند. کیفیت مقالات و توجه به موضوعات کلیدی در حوزه پدافند سایبری و بازی‌های رایانه‌ای، از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب مقالات برگزیده این بخش بود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر همکاری در داوری مقالات، جوایز نقدی به مقالات منتخب این بخش را نیز اعطا کرد که بر این اساس به هر 2 مقاله منتخب از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به پاس تلاش‌های انجام شده، ۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.
همچنین در صورت انتشار نسخه گسترش‌یافته هر یک از مقالات در یکی از مجلات علمی-پژوهشی داخلی، ۵ میلیون ریال و در صورت انتشار در یک پایگاه معتبر بین‌المللی، ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی دیگر برای تامین برخی از هزینه‌های انتشار به نویسندگان مقالات تعلق خواهد گرفت.

براساس اعلام معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای 2 مقاله برگزیده سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد، به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

  1. آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر کریبتو کارنسی و تاثیر آن بر جرائم سایبری (بابک پورقهرمانی و زینب محمدصادقی)
  2. تاثیر بازی‌های ویدئویی خشونت‌آمیز بر بزهکاری و پرخاشگری در دانش‌آموزان و جوانان (فاطمه احدی و عباس ثوابی جدیدی)

یادآور می‌شود نقش بازی‌های رایانه‌ای در بزهکاری، نقش بازی‌های رایانه‌ای در بزه‌دیدگی، پاندمی کووید ۱۹ و بازی‌های رایانه‌ای، نقش بازی‌های رایانه‌ای در ارتقا سواد رسانه‌ای، نقش بازی‌های رایانه‌ای در ترویج فرهنگ اسلامی، رویکرد حقوق بین‌الملل نسبت به بازی‌های رایانه‌ای، رویکرد حقوق داخلی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای و سایر موضوعات مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای از محورهای بخش بازی‌های دیجیتال در این کنفرانس بود.