چالش EA برای حفظ جذابیت‌های یک بازی پرطرفدار

پس از اینکه بالاخره  شراکت 30  ساله‌ FIFA و Electronic Arts به پایان رسید تا از سال آینده، مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرت با نامی جدید عرضه شوند، فیفا در بیانیه‌ای مدعی شده که هرگز به EA علاقه‌ای نداشته است و به دنبال ناشران دیگری خواهد بود.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، همزمان با اعلام پایان همکاری 30 ساله میان الکترونیک آرتز و فدراسیون بین‌المللی فوتبال (FIFA) و بر اساس انتشار بیانیه EA، بازی این شرکت در سال 2023 میلادی با نام EA SPORTS FC عرضه خواهد شد.

به دنبال انتشار این بیانیه، فیفا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی ارزیابی جامع و استراتژیک بازار بازی و سرگرمی‌های تعاملی بوده و نسبت به آینده بلندمدت خود در بازی و ورزش‌های الکترونیکی خوشبین است.  فیفا همچنین اعلام کرده که اکنون با بازیگران مختلف این صنعت، از جمله توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در ارتباط است تا دیدگاهی بلندمدت در حوزه بازی‌ها، ورزش‌های الکترونیکی و سرگرمی‌های تعاملی به دست آورد.

این اتفاق نشان می‌دهد که فیفا در حال تلاش برای ساختن آینده خود است. این شرکت که در این سال‎ها با عرضه مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز به محبوب‌ترین برند ورزشی بازی ویدئویی تبدیل شده بود، حالا باید همه چیز را دوباره از ابتدا با شریکی جدید آغاز کرده و به رقابت در برابر EA بپردازد، رقیبی که به ادعای برخی مدیران، در دهه‌های اخیر برای توسعه برند فیفا بیشتر از خود فدراسیون بین‌المللی فوتبال تلاش کرده است.

به هر حال به‌نظر می‌رسد سال آینده سال پرچالشی برای این بازی پرطرفدار در دنیا باشد و بنا به ادعای مدیر اجرایی EA Sports به طور قطع شاهد تلاش‌های EA برای بهبود نام تجاری‌اش خواهیم بود. او اعلام کرده است: «تمام آنچه از بازی‌های ما دوست دارید،
بخشی از EA Sports FC خواهند بود؛ همان تجربه‌های فوق‌العاده، حالت‌ها، لیگ‌ها، مسابقات، باشگاه‌ها و ورزشکاران. مجموعه مجوزهای منحصر‌ به‌فرد ما که دهه‌ها روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، شامل بیش از ۱۹ هزار بازیکن، ۷۰۰ تیم، ۱۰۰ استادیوم و ۳۰ لیگ همچنان وجود خواهند داشت.»

حالا باید تا سال آینده منتظر ماند و دید که این بازی با چه تغییراتی عرضه خواهد شد.

منبع: pcgamer