مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همراه اول در تولید 2 بازی متاورس

فراخوان رویداد مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اپراتور همراه اول برای تولید بازی­‌های ویدئویی متاورس منتشر شد. بر اساس این فراخوان به 2 طرح برتر برای مشارکت در تولید و سرمایه‌گذاری تا سقف یک میلیارد تومان اختصاص پیدا می‌کند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان تولید بازی‌های ویدئویی متاورس با هدف معرفی، حمایت و ایجاد انگیزه برای کاربران و بازی‌سازان برای ورود به دنیای متاورس منتشر شده است.

در این رویداد که با همکاری ساختار حمایتی همگرا، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و خانه بازی جهش اول (به نمایندگی از اپراتور همراه اول) برگزار می‌شود، تمام تیم‌ها و شرکت‌هایی که طرح و توانایی ساخت بازی را در زمینه متاورس دارند، می‌توانند شرکت کنند.

تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای شرکت در این رویداد باید سند طراحی بازی (GDD ) خود را برای دبیرخانه رویداد (ساختار حمایتی همگرا) به نشانی hemayat@ircg.ir ارسال کنند.

در نگارش این سند باید این موارد حتما رعایت شود:

  • در سند طراحی بازی حتما باید مدت زمان و هزینه مورد نیاز برای تولید بازی، به طور جداگانه و شفاف مشخص شود.
  • سند طراحی بازی ارسال شده باید هر سه بخش مفهوم کلی طرح (سند مفهومی)، طراحی و فنی را پوشش دهد.
  • در سند طراحی و در بخش مربوطه حتما باید موارد مربوط به مطالعات بازار و جذب مخاطبان پوشش داده شده باشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد باید در نظر داشته باشند که سند طراحی بازی که این موارد در آن پوشش داده نشده باشد، مورد ارزیابی قرار داده نخواهد شد.

 برای ثبت اثر و اطلاعات توسعه‌دهنده حتما از اینجا اقدام کنید و اطلاعات مورد نظر را به همراه سند طراحی بازی برای دبیرخانه ارسال کنید.

همچنین به منظور آشنایی بیشتر تیم‌ها و شرکت‌های شرکت کننده در رویداد، جلسات و سخنرانی‌هایی با محوریت معرفی متاورس به کمک فعالان و مشاوران برتر داخلی و بین‌المللی در مدت زمان تعیین شده برگزار خواهد شد. حضور تیم‌های برگزیده در این مجموعه سخنرانی‌ها الزامی است.

داوری و اختتامیه در این فرآیند به کمک داوران تعیین شده 2 طرح برتر انتخاب خواهد شد. در این بخش طرح‌هایی که ظرفیت رشد و ورود به دنیای متاورس با عملکردهای آن را دارند، شناسایی و برای مشارکت در تولید، تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد.

مشارکت در تولید و تجاری‌سازی، فرآیند پایانی رویداد خواهد بود که در آن 2 طرح برتر وارد فرآیند مشاوره اولیه و مشارکت در تولید خواهند شد. در کنار این موارد این طرح‌ها به سرمایه گذاران حاضر در رویداد معرفی خواهند شد و امکان جذب سرمایه برایشان در نظر گرفته می‌شود.

جوایز رویداد

در این رویداد 2 طرحی که توانسته‌اند در مرحله ارزیابی آثار بالاترین امتیاز را دریافت کنند وارد فرآیند تولید و تجاری‌سازی می‌شوند و در این مرحله مشارکت در تولید بازی و ارائه مشاوره‌های فنی و ایده پردازی به کمک مشاوران برتر ارائه می‌شود. با اعلام دبیرخانه این رویداد برای مشارکت در تولید و سرمایه‌گذاری، تا سقف یک میلیارد تومان به 2 طرح برتر از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اپراتور همراه اول (خانه بازی جهش اول)  اختصاص پیدا می‌کند.

مهلت ارسال اثر برای حضور در این رویداد پایان اردیبهشت ماه 1401 تعیین شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با شماره تلفن 02188310222 داخلی 344 تماس بگیرید.