ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ نفر برای رقابت در هکاتون

با اعلام دبیرخانه پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۰(SeGaP2021) با پایان مهلت ارسال آثار و مقالات به این رویداد، بیش از ۵۰۰ نفر برای شرکت در بخش هکاتون بازی‌های جدی ثبت‌نام کرده‌اند.


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی که خردادماه امسال منتشر شد تا بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی­‌های جدی را دوباره وارد یک فضای رقابتی جذاب و جدی در یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه بازی و سرگرمی کشور کند، سرانجام پس از یک فرصت ۵ ماهه به علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد پرونده خود را برای مهلت ارسال اثر و ثبت‌نام در آن بست.

با اعلام دبیرخانه پنجمین جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۰ با پایان مهلت شرکت در این رویداد علاوه‌بر ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ نفر برای شرکت در بخش هکاتون، بیش از ۸۰ بازی برای حضور در بخش جشنواره و بیش از ۳۰ مقاله برای بخش سمپوزیوم ارسال شده است.

با بسته‌شدن پرونده مهلت ارسال اثر به پنجمین جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۰، تمامی آثار و مقالات ارسال شده به دبیرخانه این رویداد وارد مرحله ارزیابی و داوری می‌شوند.

جایزه بازی‌های جدی که هرسال توسط بنیاد برگزار می‌شود در این دوره نیز همچون سال گذشته با نگاهی کلان­تر نسبت به سرگرمی­های هدفمند و با جذب شبکه‌ای گسترده از حامیان و همکاران، علاوه بر بازی‌های دیجیتال، حامی سایر سرگرمی‌­های جدی همچون اتاق فرار، بازی‌های رومیزی یا شبیه‌سازها هم خواهد بود.

در بخش جوایز نیز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این بار هم با مشارکت حامیانی که سهمی مهم در برگزاری رویداد پنجم جایزه بازی‌های جدی دارند، با درنظرگرفتن میلیون‌ها تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی، انگیزه‌‌های رقابت در این رویداد را در میان شرکت‌کنندگان این رویداد ایجاد کرده است.

گفتنی است بخش فرعی هکاتون که امسال حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین بنیاد ملی نخبگان را دارد، از روز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه کار خود را آغاز می‌کند و جشن پنج‌سالگی جایزه بازی‌های جدی، اختتامیه و اعلام برندگان رویداد در روز ۵ آذرماه و به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار خواهد شد.