تقدیر از حرفه‌ای‌های بازی‌های ویدئویی ایران/ آیین رونمایی از مستند «بازی‌باز» برگزار شد

آئین اکران فیلم مستند «بازی‌باز» و مراسم قدردانی از عوامل سازنده و تعدادی از بازیکنان صاحب‌نام رشته ورزش‌های الکترونیک در ایران چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ در خانه هنرمندان ایران، با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاون حقوقی و مجلس مرکز ملی فضای مجازی عوامل تولید این مستند و اصحاب رسانه برگزار شد.


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بهروز مینایی عضو هیئت‌مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آیین اکران فیلم مستند «بازی‌باز» طی سخنانی گفت: تماشای این مستند یادآوری می‌کند که باید به دو موضوع بازیکنان عادی که به بازی به‌عنوان سرگرمی و تفریح نگاه می‌کنند و بازیکنان حرفه‌ای با نگاه عمیقی توجه کرد.

عضو هیئت‌مدیره بنیاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: امیدوارم این مستند از طریق رسانه ملی انتشار حداکثری پیدا کند؛ چرا که دنیای بازی‌های ویدئویی دنیای جدیدی است که باید به آن پرداخت.

بهروز مینایی تصریح کرد: اهمیت بازی در جهان به جایی رسیده که می‌تواند به‌عنوان رسانه‌ای جدید و آرامش‌بخش مورداستفاده قرار گیرد؛ اگر بخواهیم در خصوص سرانه مصرف بازی هم در میان بازیکنان عادی و هم بازیکنان حرفه‌ای کار ویژه‌ای انجام دهیم باید با بلندنگری برای چند سال آینده با همت و پشتکار قوی برنامه‌ریزی کنیم.

امیدوارم مردم «بازی‌باز» را دوست داشته باشند

سید احمد موسوی صمدی تهیه‌کننده مستند «بازی‌باز» نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: دوستان مستندساز خیلی علاقه‌ای به این حوزه‌ها ندارند و فکر کردیم ورود به این حوزه می‌تواند اتفاق مهمی باشد. امروز مصرف رسانه‌‌ای مردم ایران به‌شدت تغییر کرده است؛ اما مشکل اینجا است که ما به‌ازای بومی و تولید داخلی برای این جنس مصرف مهیا و تدبیر نشده است.

این مستندساز تصریح کرد: به رسمیت شناختن تغییر الگوی سبک زندگی و مصرف موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد. باید بپذیریم که آنچه که ما امروز می‌پسندیم لزوماً توسط مردم مصرف نمی‌شود و یا حداقل یک قشر جدی از جامعه به آن اعتنا ندارند. این دوگانگی گاهی در ساختارهای رسمی خود را بهتر و بیشتر نشان می‌‌دهد. پذیرش این امر نیازمند تلاش مجموعه‌هایی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز ملی فضای مجازی و همه دستگاه‌های حاکمیتی است که می‌توانند با ایفاء نقش‌های دوگانه میان مخاطب و فضای تولید تسهیل‌گری ایجاد کنند.

موسوی صمدی همچنین گفت: به دوستان خودم توصیه می‌کنم که تولید بومی در این حوزه را جدی بگیرند. چرا که هم فضای اقتصادی آن مفید و قابل‌استفاده است و هم فضای تولیدات بومی برای مخاطب قابل‌لمس و دوست‌داشتنی خواهد بود. امیدوارم این اتفاق برای مستند «بازی‌باز» بیفتد و مردم آن را دوست داشته باشند.

تهیه‌کننده مستند «بازی‌باز» در پایان سخنانش با اشاره به ساختار پژوهش محوری مستند بازی‌باز گفت: روایت قصه‌های موازی سختی‌های خاص خود را برای تیم تولید و کارگردانی به همراه دارد و ما برای این مستند ۷ بازیکن را انتخاب کرده بودیم که در نهایت به ۳ نفر رسیدیم.

از تقدیر تا نمایش مستند
در این مراسم که با اجرای محمدرضا مقدسیان و حضور اصحاب رسانه همراه بود و پیش از اکران مستند «بازی‌باز» طی مراسمی از عوامل سازنده این مستند و تعدادی از بازیکنان شاخص رشته ورزش‌های الکترونیک در عرصه ملی و بین‌المللی تقدیر شد.

سید احمد موسوی صمدی تهیه‌کننده مستند بازی‌باز، سینا معتضدی کارگردان این مستند، غزاله فرناد از بازیکنان بازی «کوییز آو کینگز» که در این مستند نیز به او پرداخته شده بود، پارسا حسینی‌پور و یحیی اقتدارپور از جمله کسانی بودند که در حاشیه اکران این مستند از آنها قدردانی شد.
در پایان این مراسم نیز مستند «بازی‌باز» اکران شد تا حاضران در سالن شاهد تلاش ۲ ساله تیم تولید این فیلم برای بیان روایتی متفاوت از دنیای بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی در ایران باشند.