راه‌یابی ۲۰ اثر به مرحله داوری جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده»

۲۰ اثر به فرایند نهایی جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده» راه یافتند.


به گزارش روابط‌ عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با پایان فرصت ارسال آثار به نخستین جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده» در مجموع تعداد ۶۰ اثر برای ۲ بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به دبیرخانه این رویداد فرستاده شد که در نهایت ۲۰ اثر به فرایند نهایی این جشنواره راه یافتند تا در روز ۲۵ مهرماه مورد داوری نهایی قرار گیرند.

 براساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، از مجموع ۲۰ اثر راه‌یافته به مرحله داوری جشنواره تعداد ۱۰ اثر در حوزه بازی‌های واقعیت افزوده و ۱۰ اثر نیز در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی است؛ همچنین در میان این آثار ۱۱ اثر برای پلتفرم موبایل و ۹ اثر برای پلتفرم pc است.

گفتنی است نخستین جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده» یا (AR/VR) با همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و پس از پایان فرآیند داوری از ۳ بازی ویدئویی برتر واقعیت مجازی یا افزوده که بیشترین امتیاز را از بخش داوری دریافت کرده‌اند با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

جوایز این رویداد برای بازی رتبه اول، مبلغ ۷۰ میلیون تومان، بازی رتبه دوم، ۵۰ میلیون تومان و بازی رتبه سوم، ۳۰ میلیون تومان است.