بازی‌های رایانه‌ای مسیر انتقال فرهنگ است

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه ایثار فداکاری و شهادت با نام «بازی دل‌ها» در سالن شهید رسول‌زاده گفت: بازی‌های رایانه‌ای مسیر انتقال فرهنگ هستند و باید از بازی‌هایی که نظام ارزشی را در جامعه ترویج می‌دهند، حمایت کنیم.


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: مسئولیت قانونی ما، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید به این باور برسیم که ترویج این فرهنگ در جامعه به همه کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای غیر از وَجه سرگرمی و گردش اقتصادی پررونق و درآمدزایی، مسیر جدی انتقال فرهنگ است و باید از بازی‌هایی که باعث ترویج نظام ارزشی در جامعه می‌شود، حمایت کنیم؛ امیدواریم که بتوانیم به‌زودی با این رویکرد بازی‌های بین‌المللی بسازیم.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: برای صدور بازی‌های ارزشی به دنیا نیاز به ایجاد زیرساخت، حمایت، برنامه‌ریزی و کار حرفه‌ای داریم و برای این منظور جهت‌دهی بهترین مسیر است؛ برگزاری این جشنواره هم با همین نگاه اتفاق افتاده است تا بتوانیم حمایت خود را نشان دهیم و امیدواریم که مجلس شورای اسلامی نیز به این اهداف کمک کند تا صرفاً به برگزاری یک جشنواره برای دادن جایزه بسنده نکنیم؛ بلکه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و حمایت از شرکت‌های فعال که برای تولید بازی مبتنی بر نظام فکری اسلامی تلاش می‌کنند، در جهت تجهیز ابزار ساخت، ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه استودیوهای شرکت‌های ایرانی گام برداریم.

نهادینه‌شدن ساخت بازی‌های رایانه‌ای با محتوای ارزش‌های اسلامی_ ایرانی
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: علی‌رغم رشد بسیار زیاد کشورمان در حوزه ساخت بازی‌های رایانه‌ای و رسیدن به سطح استانداردهای جهانی از نظر کیفیت، باید تلاش شود تا در کنار آن، ساخت حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای با محتوای ارزش‌های اسلامی_ ایرانی نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت بازی‌هایی که امروز در دنیا ساخته می‌شود براساس نظام لیبرالی است، تأکید کرد: ما باید در بازی‌های خود مفاهیم ارزشی چون خداباوری، دفاع از مظلوم، مقاومت، استکبارستیزی و مفاهیم دیگری را که در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما وجود دارد، اشاعه دهیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید قهرمانان واقعی را به جامعه و جهان نشان دهیم؛ ما ابر قهرمان‌های واقعی که هم نماد فهم، شعور و بصیرت و هم نماد اقدام، عمل و شجاعت در میدان هستند، داریم و مانند  قهرمانان غربی‌ها ساختگی نیستند.

قاضی‌زاده در پایان گفت: امروز شاهد برگزاری اولین دوره این جشنواره بودیم و امیدواریم هم به لحاظ کمی و کیفی شاهد ارتقای سطح آثار باشیم و هم در مقدمات ساخت این بازی‌ها، با کمک مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مرتبط، برای جریان‌سازی این بازی‌های در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های تازه‌ای برداریم.