فینالیست‌های جام ششم مشخص شدند/ بزرگان فیفای ایران از رسیدن به فینال بازماندند

فینالیست‌های رشته فیفا21 در ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران مشخص شدند. شگفتی این دوره از مسابقات آن جایی رقم خورد که علیرضا دوستی 18 ساله با شکست رقیبی قدر و صاحب‌نام یکی از فینالیست‌های این مسابقات شد تا فردا برای کسب جایزه 75 میلیونی در پردیس سینمایی ملت مقابل حریفی بازی کند که او هم با شکست یکی از بهترین‌ها و مقام داران فیفا در ایران به فینال راه پیدا کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسابقات یک هشتم و نیمه‌نهایی رشته فیفا 21 در ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با حضور 8 بازیکن راه یافته به این مرحله در حالی برگزار شد که در میان آنها بازیکنان صاحب نام فیفای ایران حضور داشتند. چهره‌هایی چون نیما صادقی و مهران علیزاده که هر دو از بزرگان این رشته در ایران هستند و هر دو به نیمه‌نهایی رسیدند اما مقابل علیرضا دوستی و محمد محراب جعفری شکست خوردند تا از رسیدن به فینال باز بمانند.

بازی‌های مرحله یک هشتم و نیمه‌نهایی فیفا 21  از ساعت 11 امروز در حالی در سالن شماره 9 پردیس سینمایی ملت و با حضور محدودی از تماشاگران به دلیل شرایط کرونایی آغاز شد که این اتفاق یعنی برگزاری لیگ بازی‌های ویدئویی در سالن سینما با ابتکار و تلاش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و آپارات اولین تجربه خود را سپری کرد. اتفاقی که به‌نظر رسید تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برای تماشاگرانی که به تماشای فیلم بر پرده نقره‌ای سینما عادت دارند، شد.

مسابقات این مرحله با گزارشگری و اجرای داوود رفیعی که خود از مقام داران و فیفا بازهای قدیمی و حرفه‌ای ایران است شروع شد و تجربه 8 ساله‌اش درگزارشگری ورزش‌های الکترونیکی و گزارشگری ۶ دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی، گزارش‌هایش را این بار هم جذاب و پرهیجان کرد تا هم تماشاگران در سالن سینما و هم دنبال کنندگان پخش زنده این بازی‌های از آپارات از آن لذت ببرند.

علیرضا دوستی که براساس قرعه‌کشی باید در مرحله یک هشتم با آرش امیری بازی می‌کرد به دلیل حاضر نشدن رقیبش بدون انجام بازی به مرحله نیمه نهایی رسید و رقیب بازیکن قدر و سرشناس فیفای ایران یعنی مهران علیزاده شد که قبل از شروع بازی امیدهای زیادی برای رسیدن به فینال داشت. علیرضا دوستی قبل از اینکه روی صندلی بنشیند و دسته پلی استیشن را در دست بگیرد در جواب این سوال داوود رفیعی که پرسید نیامدن رقیبت در بازی قبل به نفعت تمام شد یا به ضررت، با قطعیت گفت که به ضررم، چرا که دستم گرم نیست. اما دستش در جریان بازی حسابی گرم شد تا جایی که کار به بازی سوم و قانون گل طلایی رسید و او با گل طلایی مهران علیزاده را شکست داد و در میان تشویق‌های پرهیجان تماشاگران به فینال رسید.

اما فینالیست دیگر این مسابقات یعنی محمد محراب جعفری برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی آروین سام زاده را شکست داد تا در برابر حریفی قدر به نام نیما صادقی قرار گیرد که قهرمان 7 دوره مسابقات کشوری است. هر چند نیما صادقی با شکست از محراب جعفری از فینال بازماند؛ اما او روز جمعه در میان شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل مسابقات فیفا21 حضور دارد تا مهارت‌ها و توانایی‌هایش را این بار در عرصه رقابت با حریفان صاحب‌نام جهانی در رشته فیفا به رخ بکشد.

محمد محراب جعفری و علیرضا دوستی که شاید به‌عنوان شگفت‌انگیزان جام ششم بازی‌های ویدئویی ایران به فینال این مسابقات راه پیدا کرده‌اند، فردا مقابل هم قرار می‌گیرند تا تکلیف قهرمان این رشته و صاحب جایزه 75 میلیونی و جام قهرمانی این دوره از مسابقات مشخص شود.

امروز سالن 10 پردیس ملت نیز میزبان رقابت‌های بازی‌های موبایلی ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران یعنی بازی خارجی کلش رویال و دو بازی ایرانی بزن بهادر و فوتبالیستارز بود و قهرمان این رشته‌ها نیز از میان 8 نفر راه یافته به مرحله یک هشتم، نیمه نهایی و فینال انتخاب شدند. اسامی قهرمانان این رشته‌ها فردا در مراسم اختتامیه به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

حتما شنیدن این خبر هم برایتان جذاب خواهد بود که بدانید بازی‌ فینال رشته فیفا 21 و مراسم اختتامیه ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران فردا از ساعت 19 تا 21 به صورت زنده از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد. ضمن اینکه علاقه‌مندان به تماشای این رویداد می‌توانند مسابقات بخش بین‌الملل رشته فیفا از ساعت 11:00 و بازی فینال فیفا 21 میان محمد محراب جعفری و علیرضا دوستی و همچنین مراسم اختتامیه و اهداء جوایز و جام قهرمانی برندگان را از آپارات به صورت زنده تماشا کنند.