قابی ماندگار برای طراح شخصیت‌های بازی «بزن بهادر»

 سایه شوم کرونا در این یکسال و چند ماهه گذشته عزیزان زیادی را در میان بهت و ناباوری از ما گرفته و این بار جامعه صنعت بازی ایران در غم از دست دادن یکی از فعالان این حوزه به سوگ نشسته است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اهالی صنعت بازی کشور این روزها در فراق درگذشت محمدکوچکی سوگوار شده است تا او که در جایگاه آرتیست دو بعدی خالق شخصیت‌های زیادی در بازی‌های ایرانی از جمله بازی سرشناس «بزن بهادر» شد این بار یاد و خاطره‌اش به‌گونه‌ای متفاوت برای همه فعالان این صنعت و کاربران بازی‌های ایرانی ماندگار شود.

محمدکوچکی که علاوه بر جمع بازی‌سازان برای اهالی انیمیشن نیز نامی آشنا و شناخته شده داشت و در کارنامه کارهای هنری او کارگردان هنری و کانسپت آرتیست بازی PC «سیاره میترا» و همچنین انیمیشن «مینا و پلنگ» برای صدا و سیما دیده می‌شود.

 محمدکوچکی از حدود دو سال و نیم گذشته همکاری‌اش را با استودیو تتراپازل آغاز کرد و به ‌عنوان آرتیست، طراحی شخصیت‌های بازی دوست داشتنی «بزن بهادر» را که یکی از بازی‌های حاضر در ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران نیز هست را انجام داد. بازی‌ای که او به بهانه یک‌سالگی‌اش در پستی در صفحه اینستاگرامش درباره‌اش این گونه نوشت: «جایی هست که میشه هنر رو امروزی‌تر و مدرن‌تر درک کرد و اون رو گسترش داد. و همینطور تکنولوژی رو با هنر نوین ارزشمندتر کرد. اینجا تو پروژه بزن بهادر همه ما این شانس رو داشتیم که به چیزی فراتر توی این ترکیب برسیم»

او انتهای این پست از چالش‌ها و فرصت‌های بزرگتر پیش رو در مسیر توسعه بزن بهادر گفته بود؛ اما خبر نداشت که دست روزگار او را با چالشی لاینحل و بزرگ به اسم کرونا به بهای از دست رفتن جان عزیزش مواجه خواهد کرد تا برنامه‌ها، آرزوها و حتی کتاب انگلیسی در دست تالیفش را ناتمام بگذارد.
به روایت همکاران و هم تیمی‌هایش محمدکوچکی همواره سوالات زیادی در خصوص دنیای پس از مرگ و اینکه بعد از مرگ جسم چه اتفاقی برای روح می‌افتد، داشت و بارها و بارها درباره‌اش بحث کرده بود. و حالا حتما جواب تمام سوالات خود را دریافت کرده است. او که به گفته هم‌تیمی‌هایش در تتراپازل وابستگی به دنیای مادی نداشت، ساده می‌زیست و سبک بال پرواز کرد.
 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درگذشت این چهره تاثیرگذار و فعال صنعت بازی ایران را به خانواده، همکارانش در استودیو تتراپازل و جامعه صنعت بازی ایران تسلیت می‌گوید.‎