بازی‌های ایرانی پتانسیل خوبی برای رقابت با بازی‌های خارجی دارند

ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران همزمان با پایان مرحله ثبت‌نام آن در روز 27 اردیبهشت، از اول خرداد با شروع دور مقدماتی به‌طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد. رویدادی که با همکاری مشترک بنیاد و آپارات گیم در رشته‌های کلش رویال، FIFA21 PS4 و البته دو بازی ایرانی «فوتبالیستارز» و «بزن بهادر» برگزار می‌شود. اما اینکه حضور بازی‌های ایرانی در مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران چه دستاورد و بازخوردی برای استودیوهای سازنده آنها خواهد داشت، سوالی است که حتما سازندگان این بازی‌ها می‌توانند پاسخگوی آن باشند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نگین خراسانی مدیر محصول بازی جذاب و دوست داشتنی «بزن بهادر» از استودیو تتراپازل در گفت‌وگویی با ما ضمن اشاره به هیجان و شور و شوق این روزهای بازیکنان‌شان برای شرکت در این مسابقات، از ظرفیت و پتانسیل خوب بازی‌های ایرانی برای رقابت با بازی‌های خارجی نیزگفت. و البته این نکته که استقبال خوب کاربران از این بازی در جام(IGC) می‌تواند انگیزه‌ها و تلاش آنها را برای توسعه محصول‌شان بیشترکند.
گفتگو با نگین خراسانی مدیر محصول بازی «بزن بهادر» را در ادامه بخوانید:

نظرتان درباره حضور دو بازی ایرانی در ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی چیست؟

انتقاداتی نسبت به حضور دو بازی ایرانی در این مسابقات وجود دارد که چرا در کنار بازی‌های خارجی قرار گرفته‌اند. درست است بازی‌سازان خارجی سابقه و تجربه بیشتری از بازی‌سازان داخلی دارند.  اما در بازی‌های ایرانی نیز پتانسیل‌های خوبی وجود دارد و در چند سال اخیر توانستند تجربیات بازی‌سازان خارجی را به مرور در بازی‌های داخلی پیاده کنند. پیشرفت‌های بیشتر وابسته به بهبود مداوم و پایدار است که نیاز به گذر زمان دارد؛ اما ما هم قطعا در حد خودمان حرفی برای گفتن داریم.

بازی بزن بهادر الان در یک لیگ دیگر نیز حضور دارد و در میان چهار بازی صدرنشین لیگ، دو بازیکن ما با اختلاف زیادی نسبت به بقیه قرار گرفته‌اند. بازیکنان ما برای قرار گرفتن در یک فضای رقابتی شوق زیادی دارند و اگر دستاورد مالی هم برایشان داشته باشد، تشویق می‌شوند که بیشتر بازی کنند. آنها با حضور در لیگ هم اوقات خوبی را می‌گذرانند و هم هیجان برنده شدن و کسب جایزه را هم تجربه می‌کنند. تجربه حضور این بازی در لیگ‌های دیگر به واسطه استقبال بازیکنان از آن واقعا غیرقابل انتظار بود و برای مجموعه تتراپازل هم اتفاق خوشایندی است و به خودمان و بازیکنان‌مان افتخار می‌کنیم. از آنجایی که بازی بزن بهادر نیز فضای سرگرم‌کننده‌‌ و دوست‌داشتنی‌ای دارد و کاملا متناسب با فرهنگ و سنت‌های ایرانی طراحی شده، کاربران خیلی راحت با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

تجربه حضور در یک فضای رقابتی و مسابقه‌ای چطور است؟

به طور کلی بازی بزن بهادر یک بازی رقابتی است و ما طبق برنامه سه لیگ روزانه، هفتگی و اصلی را برای کاربران این بازی برگزار می‌کنیم که برای آنها بسیار مهم است؛ اما وقتی این مقیاس بزرگتر و در اندازه جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی(IGC) شود، شور و شوق عجیبی میان کاربران ایجاد می‌شود. از این جهت تجربه خوبی است و برای آن ذوق داریم و با برطرف کردن برخی نقایص و نقاط ضعف درکم و کیف اجرا و تسهیل در نحوه شرکت کاربران می‌توان در گام‌های بعدی آن را بهتر برگزار کرد.

حضور بازی بزن بهادر در لیگ می‌تواند چه دستاوردی برای استودیو تتراپازل داشته باشد؟

ما بیشتر دنبال آگاهی سازی هستیم. دوست داریم که کاربران بیشتر ما را بشناسند و با بازی بهادر بهتر آشنا شوند و سمت این بازی بیایند تا ما هم بتوانیم آن را توسعه دهیم. وقتی می‌بینیم که از محصول استقبال می‌شود، برای بهتر شدن آن تلاش می‌کنیم و ویژگی‌های جدیدی را به بازی اضافه و در اختیارکاربران‌مان بگذاریم. حضور در جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی می‌تواند به بیشتر دیده شدن بازی ما و استودیو تتراپازل کمک کند و علاوه برآن درآمدزایی نیز برایمان داشته باشد. حضور در لیگ‌های مختلف یک اتفاق دوسر برد است که سعی می‌کنیم از آن استفاده کنیم.

 بزن بهادر در پویش«بازی‌نو» هم حضور داشت. تجربه «بازی‌نو»چطور بود؟

ما از حضور در این کمپین واقعا استفاده کردیم و از این بابت خیلی تشکر می‌کنم که فضای معرفی بازی ما از طریق تلویزیون، اینستاگرام و بخش قرعه‌کشی بخوبی فراهم شد. ما برای تبلیغ بازی‌هایمان بیشتر یا از تبلیغات درون اپلیکیشن و یا از طریق فروشگاه‌های عرضه بازی استفاده می‌کنیم. اما کمپین بازی‌نو رویکرد متفاوتی را دنبال کرد و از اینفلوئنسرهای مطرح برای تبلیغات این پویش استفاده کرد که در نهایت ما کیفیت اجرای کار و بازدهی آن را بخوبی دیدیم و بازخوردهای خوبی گرفتیم. کاربران زیادی جذب بازی ما شدند و همین امر به ما نشان داد که بزن بهادر پتانسیل زیادی و اگر بتوانیم آن را بهتر معرفی کنیم، اتفاقات خیلی خوبی رقم خواهد خورد.

پیش‌بینی‌تان از استقبال کاربران از بازی بزن بهادر در جام چیست؟

از روز شروع ثبت‌نام ما درگیر سوالات کاربران‌مان در خصوص نحوه ثبت‌نام و توضیح درباره این مسابقات شده‌ایم. به نظرم استقبال خوبی خواهد شد و به‌دنبال راه‌هایی برای جذب کاربران برای ثبت‌نام و شرکت در آن هستیم.

چه برنامه‌ای برای تبلیغ و جذب شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در نظر دارید؟

در حال حاضر اینستاگرام برای ما گزینه بسیار خوبی برای معرفی این جام و تبلیغ در خصوص آن است و داخل بازی نیز حتما پیام‌های کوتاه (پوش‌ نوتیفیکیشن) خواهیم داشت و از طریق فروشگاه‌های عرضه بازی نیز تبلیغ می‌کنیم. امیدوارم که هم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و هم ما با برگزاری این مسابقات به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.