جام قهرمان بازی‌های ویدئویی ایران چطور به ایستگاه ششم رسید؟

ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران(IGC2021) چند روزی است که با اعلام فراخوان دعوت از تمام علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات کار خود را آغاز کرده است. رویدادی که با همکاری مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و آپارات گیم در حال برگزاری است و به‌دلیل پاندمی کرونا و تسهیل در مشارکت تمام افراد علاقه‌مند برای اولین بار و در اتفاقی بی‌سابقه در تاریخچه برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک در ایران، کاملا آنلاین خواهد بود.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران چهار رشته کلش رویال، FIFA21 PS4 و دو بازی ایرانی «فوتبالیستارز» و «بزن بهادر» حضور دارند تا طرفداران این رشته‌ها، حضور در یک رقابت هیجان‌انگیز و جذاب را تجربه کنند.

اما اینکه سابقه برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از کجا شروع شده و تا امروز چه روندی را طی کرده، موضوعی است که خوب است به انگیزه برگزاری جام ششم نگاهی به آن داشته باشیم.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که امروز با جمعیت بیش از ۳۲ میلیون بازیکن در گستره بزرگ این صنعت مواجه است ازچند سال گذشته با درک جایگاه مسابقات رو به پیشرفت ورزش‌های الکترونیک و اهمیت رقابت‌های آن از یک سو و افزایش طرفداران و تماشاچیان آن از سوی دیگر، توانایی برگزاری این رقابت‌ها را در خود دید و به‌عنوان متولی این حوزه، از سال ۲۰۱۵ اقدام به برگزاری این مسابقات کرد.

حالا که ششمین دوره این مسابقات با وقفه‌ای یک ساله این روزها در حال برگزاری است، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) در گزارشی کامل به تاریخچه برگزاری دوره‌های قبلی این مسابقات پرداخته و طی این گزارش اطلاعات و آمار جذابی نیز ارائه داده است.

متن کامل این گزارش از اینجا قابل دسترسی و مطالعه است.