یک بازی ایرانی در آستانه کسب جایزه‌ای جهانی از رویداد BIG آمریکای لاتین

بازی خوش ساخت و خلاقانه «فقط چپ رو بگیر» که در استیم با عنوان «Just Take Your Left» منتشر شده بعد از کسب دو جایزه مهم از فستیوال معتبرگیم کانکشن اروپا 2020 حالا در دو قدمی کسب موفقیت جهانی دیگری قرار گرفته است.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،  «فقط چپ رو بگیر» ساخته مهرداد رضایی به عنوان اولین و تنها بازی ایرانی حاضر در فستیوال BIG آمریکای لاتین، نامزد دریافت جایزه نهایی بهترین بازی موبایل شده و نامش در میان بازی‌های منتخب از نگاه مردمی نیز قرار گرفته است.

«فقط چپ رو بگیر» محصول استودیو «پرشالند» از اعضا ساختار حمایتی همگرا که از سال گذشته با همین عنوان در کافه بازار منتشر شده با حضور در فستیوال BIG آمریکای لاتین (Brazil's ​independent games ) که بزرگترین رویداد گیم در این منطقه است در میان بازی‌های دیگری از چین، برزیل، آرژانتین، آلمان، انگلیس منتخب دریافت جایزه بهترین بازی در بخش موبایل شده است. این در حالی است که از فردا هم رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازی از نگاه مردمی این فستیوال آغاز می‌شود و اگر دوست دارید که این بازی موفق ایرانی در این رویداد بین‌المللی جایزه این بخش را از آن خود کند، حتما در رای‌گیری شرکت کنید.

اما اینکه «فقط چپ رو بگیر» که حالا نامش به‌عنوان اولین و تنها نماینده ایرانی در میان منتخبان نهایی بخش موبایل این جشنواره معتبر بین‌المللی قرار گرفته، چقدر شانس دریافت جایزه نخست در میان سایر رقبای این بخش را دارد، سوالی است که مهرداد رضایی در پاسخش می‌گوید: در این بخش بازی‌های بسیار قوی و خوبی قرار گرفته‌اند که شانس زیادی برای کسب جایزه نخست را دارند. اما بازی من هم به واسطه انیمیشن و گیم پلی بازی توانسته نظر داوران جشنواره را به‌خود جلب کند. امیدوارم که در نهایت بتواند جایزه نخست این بخش را به‌دست آورد و موفقیتی در عرصه بین‌الملل برای صنعت بازی ایران که استعدادهای زیادی در آن وجود دارد، به ارمغان آورد.

«فقط چپ رو بگیر» که علاوه بر جایزه بهترین بازی موبایل و بهترین کژوال گیم از فستیوال گیم کانکشن اروپا 2020 افتخارات دیگری چون جایزه  بهترین بازی از نگاه مردم از جشنواره وب و موبایل ایران و نامزدی بهترین انیمیشن از فستیوال آگی آواردز 2020 را در کارنامه کاری خود دارد، یک بازی در سبک ماجرایی با اشاره و کلیک است و به گفته مهرداد رضایی بیش از 3000 فریم طراحی دستی دارد.  آنچه که بیش از هر موضوع دیگری در این بازی حسابی خودنمایی می‌کند سر و وضع و گرافیک هنری و جذاب آن است و به قول رضایی این بازی بیشتر احساس تماشای کارتون را برای مخاطب تداعی می‌کند و در اصل کاربر هم انیمیشن می‌بیند و هم بازی می‌کند.

داستان بازی بازی فقط چپ رو بگیر که برای اندروید و رایانه منتشر شده است، درباره کارآگاه موریس است که در قصر ارواح به دنبال الماس می‌گردد. داستان از جایی شروع می‌شود که قهرمان بازی یعنی کارگاه موریس به دنبال یافتن الماسی آبی که در قلعه‌ای دور افتاده و مخوف پنهان شده،  وارد این قلعه می‌شود. او با وارد شدن به قلعه متوجه می‌شود که دشمن اصلی موشی خاکستری رنگ است که او هم به دنبال الماس آمده و این موش مزاحم تا انتهای مسیر مشکلاتی را می آفریند. قلعه هم خطرات زیادی دارد و اینجاست که چالش کاربر برای مواجهه با این خطرات و از سر راه برداشتن آنها آغاز می‌شود.

برای یادآوری دوباره لازم به تاکید است که شرکت در رای‌گیری بخش بهترین بازی منتخب مردمی در فستیوال BIG آمریکای لاتین که در برزیل برگزار می‌شود از امروز آغاز می‌شود و تا 6 روز ادامه دارد و همه علاقه‌مندان به بازی برای حمایت از این بازی ایرانی منتخب جشنواره می‌توانند با مراجعه به نشانی به آن رای دهند تا شانس دریافت بهترین بازی به انتخاب مخاطبان را برای «فقط چپ رو بگیر» افزایش دهند.