«بوی ‌عیدی» برای‌کوییزبازها

در سالی که تمام جهان درگیر ویروس کرونا و اپیدمی آن بودند و هستند، شرکت‌های بازی‌سازی و فعالان حوزه‌ آی‌تی توانستند کسب‌وکارهایشان را بهبود ببخشند؛ کسب‌وکارهایی که در این یک سال با فرصت‌ها و تهدیدهای پرشماری روبه‌رو شدند.

کوییز آو کینگز که طی 5 سال حضورش در ویترین بازار بازی‌های موبایلی کشور توانسته محبوب طرفداران بازی‌های موبایلی ایرانی شود‌، امسال و علی‎رغم تمام چالش‌های کرونایی باز هم آماری خیره‌کننده از میزان استقبال کوییزبازها از خود به‌جا گذاشت؛ ۵۸ میلیون ساعت بازی، آن هم در کمتر از ۱۲ ماه. به عبارتی ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار روز، معادل ۶ هزار و ۶۲۰ سال و حالا در آستانه سال جدید کوییز آو کینگزی‌ها تدارک ویژه‌ای برای ایام نوروز کاربران‌شان در نظر گرفته‌اند. فصل نوروزی کوییز آو کینگز با نام «بوی عیدی» آغاز شده است.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کوییز آو کینگز همزمان با شروع صده جدید در فصل نوروزی خود رویکردی تازه در ارائه محتواهای جدید در این بازی برای کوییزبازها خواهد داشت. چرا که قرار است امیرحسین ناطقی و تیمش در مجموعه کوییز در سال ۱۴۰۰ اتفاقات بزرگ و جذابی را برای ۱۵ میلیون کاربر ثبت‌نام شده و ۱.۵ میلیون کوییزباز همراه این بازی و به‌دنبالش  اکوسیستم بازی‌سازی کشور رقم بزنند. به گفته ناطقی سال 1400 کوییز آو کینگز تغییرات بزرگی از جمله تغییر تکنولوژی توسعه‌ محصول را پیش روی خود دارد.
اینکه 5 سال از دوره حیات کوییز و بخصوص سال 1399 برای این مجموعه و همراهانش چگونه گذشته، سوالی است که پاسخش را باید در اتفاقات رخ داده برای آن پیدا کرد. اضافه شدن چندین حالت جدید بازی، بخش بازی گروهی، محتوای جدید، چالش‌ها و … تنها بخشی از موارد اضافه شده به این بازی طی این مدت هستند. هم‌چنین بیش‌ترین میزان جایزه‌های کوییزی و چالش‌های درون بازی نیز در زمان فصل تولد (فصل هشتم بازی) در اختیار کوییزبازها قرار گرفت.

فصل‌های کوییزی با چالش‌های جذاب

اما مهمترین اتفاق سال ۱۳۹۹ برای این بازی و کاربرانش اضافه شدن فصل‌های کوییزی بود. فصل‌هایی با بازه‌های زمانی چند هفته‌ای که در آن چالش‌های بازی با زمینه مشخص در اختیار کوییزبازها قرار گرفت. هم‌سو کردن محتوای فصل‌های کوییزی با مناسبت‌ها و اتفاقات روزمره‌ جامعه، باعث شد تا فصل‌های کوییزی با استقبال خوب کاربرانش مواجه شود.
کوییزی‌ها امسال برای اولین بار  مشارکت در قصه‌ای تعاملی در فضای بازی را ینز تجربه کردند. ماجرای کارآگاه کوییزی که برای پاسخ دادن به سوالات موضوعات مختلف طراحی شد و در خلال آن چالش‌های متفاوتی در اختیار کاربران قرار گرفت و هر یک از این چالش‌ها، یک سرنخ جدید برای پیدا کردن سارق بودند. علاوه بر این، چالش‌های مناسبتی و هم‌سو با اتفاقات روز جامعه، باعث شد تا کوییزبازها بیش از پیش درگیر یک تجربه‌ جدید در فضای بازی شوند.
کوییز آو کینگز در سال 1399 کوییزپلاس و مسیر جذاب هر فصل آن را نیز با امکانات و ماموریت‌های جدیدی به‌روز کرد. ماموریت‌هایی که هم‌چنان در حال تغییر هستند و در آینده‌ نزدیک جذاب‌تر هم می‌شوند. در مجموع و بازه‌ ۱۲ ماهه، بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار سوال توسط کوییزبازها پاسخ داده شده است. 
علاوه بر این، طبق آمارهای تیم لایوآپس کوییز آو کینگز، در طول این یک سال بیش از ۸۴ چالش مختلف در بازی برگزار شده است. یعنی به طور میانگین هر چهار روز یک بار، شاهد یک چالش و محتوای کاملا جدید برای کوییزبازها هستیم. چالش‌هایی که از اسامی آشنا و محبوب کوییزبازها طی چند سال اخیر آغاز می‌شود و در انتها به چالش‌های جدیدی چون «چالش بقالی» و «چالش جعبه شکلات» می‌رسند. چالش‌هایی که تجربه‌ای کاملا جدید از بازی را برای کوییزبازها به ارمغان می‌آورند.