صدور آنی پروانه انتشار 11 هزار بازی موبایلی ایرانی

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از رده‌بندی بیش از 11 هزار بازی موجود در مارکت‌ها خبر داد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عقیل منصوری با اشاره به اینکه رده‌بندی این بازی‌ها در ادامه فرایند اجرایی صدور پروانه انتشار بازی‌ها و تدابیر اتخاذ شده برای تسهیل و تسریع در آن انجام شده است، گفت: انجام رده‌بندی بیش از 11 هزار بازی موجود در مارکت‌ها به این معنی است که بازی‌ها در صورت تشکیل پرونده و ارائه درخواست آنلاین از سوی توسعه دهنده، حتی ظرف یک روز هم می‌توانند پروانه انتشار بگیرند.

او همچنین افزود: البته طبعا کمتر سازمانی توانایی صدور 11 هزار مجوز در یک روز را دارد، به همین دلیل بنیاد برای افزایش رضایت‌مندی بازی‌سازان، به مرور اسامی بازی‌ها را برای مراجعه اعلام خواهد نمود.

منصوری تصریح کرد: البته تعداد بازی‌های رده‌بندی شده بیش از 17 هزار بازی ایرانی و 13 هزار بازی خارجی است، یعنی بنیاد تاکنون بیش از 30 هزار بازی موبایلی را بررسی کرده است، اما منظور ما از 11 هزار بازی، صرفا بازی‌هایی هست که هنوز بروزرسانی دارند و اصطلاحا زنده‌اند.

معاون نظارت بنیاد در پایان گفت: همچنین در زمان اعلام اسامی این 11 هزار بازی ایرانی می‌توانیم اولویت را به بازی‌هایی بدهیم که تعداد نصب فعال و در نتیجه جامعه مخاطب بیشتری دارند، اما طبعا در ادامه این تسهیلات شامل همه بازی‌ها خواهد شد.