منتخبان بنیاد در بخش‌های سمپوزیوم، بهترین به‌روز رسانی و سرگرمی‌های جدی معرفی شدند

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در چهارمین جایزه بازی های جدی 1399 با تمرکزی ویژه روی سایر ابعاد سرگرمی‌های جدی، شبیه‌سازها، بازی‌وارسازی‌ها و بازی‌های رومیزی، این آثار را نیز مورد ارزیابی و داوری قرار داد؛ اما هیچ اثری شایسته دریافت تندیس نشد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هیات داوران این بخش با امید به دریافت آثار با کیفیت‌ بالاتر در سال‌های بعدی، صرفا لوح تقدیر و جایزه یک میلیون تومانی خود را به دلیل تلاش برای استفاده از بازی‌های جدی برای آموزش زبان عربی به بازی رومیزی Olo Elo Alo از گروه گریز اهداء کرد. همچنین جایزه 3 میلیون تومانی و تندیس بهترین به‌روزرسانی به بازی مغزینه نسخه 2020 از تیم فناوران شناختی پارس بخاطر تلاش و ممارست این تیم برای دریافت بازخورد، بهینه‌سازی بازی، افزایش خدمات درون بازی و گسترده کردن کاربردهای آن برای بخش‌های مختلف تعلق گرفت.
در بخش سمپوزیوم این رویداد نیز با رای داوران جایزه 3 میلیون تومانی و تندیس مقاله برتر سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 به مقاله تالیفی شیدا شعبانی، پگاه سلیمان، هادی مرادی و لیلا کاشانی وحید با موضوع «Screening Autism by Evaluating Turn Taking Skills using an Agent-Based Video Game بخاطر خدماتی که این مقاله برای توسعه و آزمون بازی‌های جدی در حوزه سلامت داشته، تعلق گرفت.
علاوه بر اینکه تمام مقالات شفاهی هر کدام یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند، به مقاله برتر سمپوزیوم یک جایزه 3 میلیون تومانی اهدا شد. همچنین بنیاد تا سقف 7 میلیون تومان در این بخش برای بهترین مقالات حوزه تجاری‌سازی بازی‌های جدی جایزه کنار گذاشته بود که هیچ مقاله‌ای شایسته دریافت این جایزه نشد.