77 عنوان جایزه و 700 میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی

انتظارها برای همه کسانی که با شرکت در بخش‌های مختلف چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1399 از هفته‌ها پیش در تب و تاب اعلام اسامی منتخبان سیگپ چهارم بودند، بالاخره به سر رسید.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،  با اعلام نتایج داوری‌ها در هر سه بخش این رویداد، بهترین‌های هکاتون بازی‌های جدی، جشنواره بازی‌های جدی و سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 معرفی شدند تا سیگپ 1399در ایستگاه چهارم خود به پایان خط برسد. هر چند امسال به دلیل شیوع کرونا و برگزاری آنلاین این رویداد، خبری از حال و هوای مرسوم جایزه بازی‌های جدی در دوره‌های پیشین یعنی حضور برندگان در مراسم، حضورشان برای دریافت جایزه روی سن، خوش‌کردن تندیس‌های سیگپ در میان دستانشان و عکس یادگاری نبود؛ اما پخش آنلاین این رویداد در آپارات که با استقبال خوب علاقمندان به صنعت بازی نیز مواجه شد، تمام آن شور و هیجان را به فضایی به وسعت تمام ایران منتقل کرد.

در اختتامیه چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی، 7 دستگاه حمایتی مختلف به همراه بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای برندگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کردند که در نهایت 77 عنوان جایزه و 310 میلیون تومان جوایز نقدی به برندگان اعطا شد. همچنین ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مجموعا تا سقف 390 میلیون تومان تسهیلات تجاری­‌سازی برای برندگان خود در نظر گرفتند.

در اختتامیه رویداد SeGaP2020 که عصر روز پنجشنبه، 4 دی‌ماه و به صورت آنلاین برگزار شد، بنیاد ملی بازی‌­های رایانه‌­ای، وزارت ورزش و جوانان، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، شتاب‌دهنده هاب، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به معرفی برندگان خود در هر سه بخش سمپوزیوم، هکاتون و جشنواره پرداختند. این سازمان­‌ها هر کدام در راستای وظایف و ماموریت‌های خود به شکل جداگانه آثار این رویداد را داوری کرده‌­اند که نتایج آن به شرح زیر اعلام می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در بخش ایده آزاد برای سرمایه‌­گذاری روی بازی و اسباب‌­بازی­‌ها، در حوزه بازی­‌های ویدئویی، سیگپ را به عنوان دروازه ورودی آثار خود انتخاب کرده بود. بر این اساس، 7 اثر قابل توسعه از میان آثار ارسالی به عنوان بازی­های منتخب برگزیده شدند که هر کدام علاوه بر جایزه 1 میلیون تومانی، فرصت ورود به فرآیند ایده آزاد کانون را به دست آوردند. این بازی­‌ها به شرح زیر هستند:

  1. بازی آموزش زبان دُلفیش از گروه گریز
  2. بازی بومَهَن از گروه رویاسازان
  3. بازی پازل خلاقیت از گروه بِکراندیش پایدار
  4. بازی چیکُد از آقای مهدی رزاقی‌ها
  5. بازی دسته‌بندی از مجموعه بازی کن، یاد بگیر
  6. نسخه 2020 بازی سارای از آزمایشگاه کارلَب
  7.  بازی هکاتونی پروتکل از گروه سلام گروپ

    در بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 مقالات منتخب نهادهای مختلف به شرح زیر اعلام شدند:

 

 

در بخش هکاتون بازی‌های جدی 1399 در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان تیم‌­های برتر بدین شرح هستند:  :در بخش جشنواره بازی جدی سال 1399 نیز بازی­‌های برگزیده مشخص شدند