تمدید مهلت ارسال درخواست برای معرفی بازی‌های ایرانی در شبکه دانش‌آموزی شاد

مهلت ارسال درخواست بازی‌سازان برای معرفی بازی‌های ایرانی در شبکه دانش‌آموزی شاد تمدید شد و بازی‌سازان یک هفته دیگر فرصت دارند تا درخواست خود مبنی بر معرفی بازی‌شان در این شبکه آموزشی را به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارسال کنند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، امکان استفاده بازی‌سازان از شبکه‌ آموزشی دانش‌آموزان (شاد) برای معرفی بازی‌هایشان با توجه به تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت آموزش‌ و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با توجه به اهمیت معرفی، تبلیغ و ترویج بازی‌های ایرانی برای کودکان و نوجوانان برای بازی‌سازان فراهم شده است.
بر اساس فراخوان منتشر شده، بازی‌ها در دو دسته‌ کلی بازی‌های جدی (آموزشی و غیرآموزشی) و بازی‌های سرگرم‌کننده می‌توانند از امکان تبلیغ و معرفی در شبکه دانش‌آموزی شاد استفاده کنند. 
بازی‌های جدی ارسال شده به بنیاد به منظور معرفی در شبکه دانش‌آموزی شاد که سابقه حضور در دوره‌های مختلف «جایزه بازی‌های جدی» را داشته باشند و صاحب مقامی در این رویداد شده ‌باشند از امتیاز ویژه برای ارزیابی بازی‌شان جهت معرفی در این سامانه برخوردار خواهند بود.
در دسته‌‌ بازی‌های سرگرم‌کننده نیز محصولاتی که ویژگی‌ها و اثرگذاری‌های مثبت فرهنگی و تربیتی را دارا باشند در اولویت انتخاب و معرفی به این سامانه قرار می‌گیرند. همچنین بازی‌سازان عضو ساختار حمایتی «همگرا» نیز از امتیاز ویژه برای ارزیابی بازی و معرفی به شبکه دانش‌آموزی شاد برخوردار خواهند بود.
لازم است این نکته مهم را هم بدانید که بازی‏‌ها برای معرفی در این سامانه نیاز به پروانه انتشار دارند و بازی‌های ارسال شده پس از ارزیابی در کارگروه مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش‌ و پرورش، انتخاب می‌شوند و اسامی آنها از طریق وب‌سایت بنیاد اطلاع‌رسانی خواهند شد.
بازی‌سازان می‌توانند درخواست خود مبنی بر معرفی بازی‌شان در شبکه شاد را به همراه لینک بازی‌ها و سند معرفی ویژگی‌های بازی را  به دبیرخانه‌ بنیاد به نشانی farhangi@ircg.ir ارسال نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌‏توانید با شماره 88310222 داخلی 431 تماس بگیرید.