عزم مجلس برای مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی جدی است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قاچاق مشکل عمده بازار بازی های رایانه ای و محصولات فرهنگی در کشور است، گفت: با تدوین و تصویب لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشکل بازار بازی های رایانه ای بر طرف می شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی اولین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ، "محمد محمدی" توضیح داد: لایحه ای که اکنون در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دست تدوین است، حاوی قوانین بسیار قوی و محکم در برخورد با قاچاقیان است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تصویب و اجرای این قانون از قاچاق کالا، به ویژه قاچاق بازی های رایانه ای می کاهد، افزود: با اجرای این قانون، کمتر قاچاقچی  پیدا می شود که مجازات های تعیین در این قانون را به جان بخرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون کنونی، آن طور که باید در برخورد با قاچاقچیان قاطع برخورد نمی کند و ضعف های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان داخلی نیز باید در تولید بازی های جذاب و پر محتوا اهتمام ورزند، افزود: تولیدات داخلی در این حوزه، باید به گونه ای باشد که نیاز مخاطبان داخلی را تامین کند تا آنها به بازی های خارجی روی نیاورند.

محمدی با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی همه نوع همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های مسئول را دارد، ادامه داد : کمیسیون قضایی در بحث قانون گذاری در راستای تقویت بازار تولیدات داخلی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به فعالیت های حمایتی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازندگان گیم در کشور اشاره کرد و گفت: قصه ، تکنیک و جذابیت لازمه تولید بازی برای مخاطب است ، مخاطبی که با انبوه  گیم خارجی جذاب و مهیج رو به رو است.

محمدی همچنین برپایی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای را زمینه ای برای معرفی آثار مناسب و حرکت به سمت برطرف کردن خلاء ها در این عرصه برشمرد.