آموزش بازی‌سازی با گواهینامه معتبر دانشگاهی

بازی‌سازی در ایران با یک مرجع تخصصی شناخته می‌شود که از 10 سال گذشته همه تمرکزش را روی این حوزه مهم صنعت بازی گذاشته است. نام انستیتو ملی بازی‌سازی برای طرفداران پروپاقرص این صنعت در ایران، نامی کاملا شناخته شده است. مرکزی که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاسیس شده و تمام هم و غمش آموزش فوت و فن بازی‌سازی به علاقمندان این حوزه است.


به گزارش اداره ارتباطات و اموربین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انستیتو ملی بازی‌سازی این روزها در تدارک برگزاری دوره‌های آموزشی تابستانی است که از نیمه تیرماه شروع می‌شود و تا شهریور ماه ادامه پیدا می‌‌کند. دوره‌ای که به واسطه حضور اساتید برجسته صنعت بازی ایران، از دیگر دوره‌های آموزشی انستیتو متمایز شده است. نکته جالب درباره این دوره تابستانی اینکه، شما در این دوره صرفا مهارت‌های ساخت بازی را یاد نمی‌گیرید. بلکه در روند ساخت پروژه های بازی‌سازی طی ترم تحصیلی قرار می‌گیرید و می‌توانید به صورت تیمی یک بازی تولید کنید.

فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی با اشاره به برگزاری این دوره گفت:« برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی تابستانی، شرایط ویژه‌ای فراهم شده که تقریباً در مقایسه با سایر دوره‌های آموزشی قبل، از نظر تنوع دروس ارائه شده و اساتید متخصص، بی‌سابقه است. این اولین بار است که تمام اساتید درجه اول این حوزه مهم فنی و هنری برای آموزش علاقمندان گردهم می‌آیند.»

 

اعطای گواهی مهارتی

تمام علاقمندان به بازی‌سازی در رده سنی 14 سال تا بزررگسالان می توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند. به گفته شریفی این کلاس‌ها به دو صورت حضوری و آنلاین و به طور همزمان برگزار می‌شوند.
اتفاق خوب برای شرکت کنندگان مجازی اینکه، آنها نیز امکان تعامل و مشارکت درکلاس، استفاده از اسلایدهای آموزشی، صدا، تصویر و فعالیت در ساخت پروژه کلاسی را دارند. ضمن اینکه امکان استفاده از محتوای آموزشی علاوه بر دوره‌های ترمیک، درکارگاه‌های تخصصی نیز فراهم شده است.

شریفی خبر خوب دیگری هم برای شرکت کنندگان در این دوره تابستانی داشت. اینکه علاوه بر اعطای گواهی پایان دوره به تمام دانش پژوهان، در آینده نزدیک یک گواهی مهارتی با تایید دانشگاهی معتبر به فارغ التحصیلانی که موفق به توسعه و انتشار بازی شده‌اند نیز داده می‌شود.

 

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

از آنجایی که هنوز در دوران شیوع کرونا هستیم، حتما نگرانی‌هایی بابت برگزاری حضوری این دوره تابستانی برای علاقمندان وجود دارد. نگرانی‌‌ای که شاید با توضیح مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی کم شود: « برای حفظ سلامتی دانش پژوهان کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و با نیمی از ظرفیت موجود برگزار می‌شوند.»

انستیتوملی‌ بازی‌سازی دارای 5 گروه فنی، هنری، طراحی بازی، رسانه و مدیریت کسب و کار است. به گفته شریفی درهر 5 حوزه اساتید برجسته صنعت بازی ایران، با طراحی برنامه‌های آموزشی مدون که برگرفته از متون کاربردی روز دنیا است، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند. اگر دوست دارید در این کلاس‌ها شرکت کنید، همین حالا اینجا را کلیک کنید.