حسن پاجانی از تجربه  قهرمانی جهان در  مسابقات IeSF  رشته PES می‌گوید

از 14 سالگی رشته PES را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و علاقمندی به این رشته  از ورزش‌های الکترونیک، او را از تحصیل و سایر اهداف مهم زندگی باز نداشته است.


 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ حسن پاجانی پس از کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک در کشور کره جنوبی، مهمان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شد تا از تجربه ‌بازی در مسابقات بین المللی بگوید.

 پاجانی که 21 سال سن دارد، هم‌اکنون دانشجوی رشته مهندسی نرم افزار می‌باشد و همزمان با تحصیل، در یک تیم کشور تایلند که توسط یکی از تیم‌های فوتبال باشگاهی حمایت می‌شود بازی می‌کند.

پاجانی در این باره گفت: اگر در کشور خودمان تیم‌های فوتبال مطرح از این رشته ورزشی حمایت کنند، بازیکنان این رشته هرگز برای خارج از کشور بازی نخواهند کرد؛ ولی متاسفانه بدلیل عدم حمایت باشگاه‌های داخلی، بازیکنان مجبور به حضور در تیم‌های خارجی هستند. به طورکل عدم وجود درآمدی مشخص و قابل توجه در رشته‌های ورزش‌های الکترونیک حتی برای قهرمانان این رشته‌ها، یک از دلایل مهم این افراد برای همکاری با تیم‌های خارجی است. همچنین مسائل دسترسی به سرورهای آنلاین بازی از قبیل مشکلات پینگ یکی دیگر از دغدغه‌های پاجانی در این گفتگو بود که با تدابیر سرویس‌دهنده‌های اینترنت در ایران، بی‌شک این مشکلات می‌تواند به مقدار چشم‌گیری حل شود.

پاجانی که پیش از این، جایزه مقام اول "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" را از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دریافت کرده بود، در مسابقات آسیایی جاکارتا هم، مدال نقره (در مسابقات 2 نفره به همراه آقای رضا نوبخت با تیمی به نام Diako) را از آن خود کرده است.

پاجانی تاثیر شرکت در مسابقات "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و در شهریور ماه سال جاری برگزار شد را بسیار مثبت دانست و گفت: با کسب مقام اول در این مسابقه، سهمیه شرکت در مسابقات آنلاین انجمن ورزش‌های الکترونیکی را کسب نموده و بعنوان نماینده کشورمان به مسابقات IeSF  مسابقات کره جنوبی اعزام و مقام قهرمانی جهان را کسب نمودم.

 پاجانی تاکید کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همواره سعی داشته با برنامه‌های حمایتی مانند مسابقات سالانه «جام قهرمانان»، اعطای جوایز نقدی و اعزام نفرات برتر با همکاری انجمن ورزش‌های الکترونیک به مسابقات جهانی، از بازیکنان خوب کشور در حد توان خود، حمایت کند ولی تحقق کامل این امر بی‌شک نیازمند توجه اسپانسرها، تیم‌های ورزشی و سرمایه‌گذاران دیگر برروی این صنعت پررونق و پرطرفدار خواهد بود.