استقبال اروپایی ها از بازی های رایانه ای ایرانی

نمایندگان اروپایی حاضر در نمایشگاه بین المللی (GamesCom 2010) از بازی های رایانه ای کشورمان و تولیدات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای اروپا (GamesCom 2010) استقبال کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای اروپا به شمار می رود نمایندگان تجاری انگلستان، آلمان، ایتالیا، رومانی، فرانسه با ابراز شگفتی از  پیشرفت کمی و کیفی محصولات تولید کنندگان ایرانی در این عرصه  خواستار حضور بازی های ایرانی در بازار های اروپا شدند.

در این نمایشگاه 10 بازی ایرانی که بر اساس فرهنگ ایرانی – اسلامی تولید شده اند ، به نمایش گذاشته شد.

بازی های : گرشاسپ، سیاره میترا، عصر پهلوانان، رویین تنی، میرمهنا، قلب سیمرغ، سیاوش، طلای سیاه، آسمان دژ و گاندو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه GamesCom 2010 معرفی شده اند.

همچنین پرچم ایران در میان پرچم چند کشور مطرح در عرصه بازی سازی از جمله انگلستان ،آلمان، آمریکا، کره جنوبی در محوطه این نمایشگاه به اهتزاز درآمد.

دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در روز نخست این نمایشگاه در کنفرانس علمی و در میان صاحب نظران این عرصه به ایراد سخنرانی پرداخت.

این نمایشگاه 18 الی 21 آگوست (26 مرداد لغایت اول شهریور ماه) در شهر کلن آلمان و با حضور بیش از 30 کشور جهان برگزار شد.