هشتمین وبینار گردایه با موضوع «مرور مهمترین جریان‌های بازی‌های دیجیتال در ایران و جهان» در 27 شهریورماه برگزار خواهد‌شد

وبینار مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) در فصل تابستان 98 به هشتمین گام خود رسیده است. در وبینار گردایه هشتم سعیده جنتی و پویان نژادی به همراه فریبا علیزاده، رویدادهای مهم و اثرگذار صنعت بازی‌های دیجیتال در فصل تابستان در سطح ایران و جهان را مرور خواهند کرد.

در ابتدای این وبینار مطابق وعده همیشگی‌مان نگاهی به بازار جهانی بازی‌های دیجیتال در نیمه اول سال 2019 و آنچه تا پایان سال برای این صنعت پیش‌بینی شده است، خواهیم انداخت.

پس از آن بازار چهارمین کشور جهان در صنعت بازی‌های دیجیتال یعنی کره جنوبی را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد.

در پرونده ویژه این وبینار به سراغ بازی‌های جدی (Serious Games) رفته و موضوعات جالب‌توجه پیرامون آن را مرور خواهیم کرد. ذیل همین موضوع نیز نگاهی بر بازی‌های تبلیغاتی (Advergames) خواهیم انداخت و به نکاتی که در ساخت موفق یک بازی تبلیغاتی کمک می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

در ادامه بحث داغ این روزهای صنعت بازی‌ها یعنی Cloud Gaming را موشکافی کرده و تحولاتی که این فناوری در صنعت بازی‌ها به‌وجود آورده است را بررسی خواهیم کرد.

در بخشی دیگر، گزارش جالبی از طراحی آیکون‌های بازی و برنامک‌های موبایلی ارائه کرده و اهمیت طراحی صحیح آن‌ها در اثرگذاری بر روی مخاطب و افزایش احتمال انتخاب یک بازی یا برنامک توسط وی را تحلیل خواهیم کرد.

بخش جالب ماجرا نیز برمی‌گردد به داده‌‎های کافه بازار در بخش بازی‌ها که علاقه‌مندان را با آنچه در بازار بازی‌های موبایلی در کشورمان روی داده است، آشنا می‌کند.

در پایان وبینار نیز شما را در جریان فعالیت‌های حال‌حاضر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)، قرار خواهیم داد.