بازینگاشت چهارمین  لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران منتشر شد

چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال 1397 با عنوان IGL2018 با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان عهده‌دار برگزاری رویداد و شرکت مکعب به عنوان مجری مسابقات از تاریخ 6 شهریورماه تا 16 شهریورماه، به میزبانی برج میلاد تهران برگزار شد. در این میان برندهای ایرانسل، رانی، سامسـونگ، فروشگاه پاسارگاد، مُدیسه و MSI اسپانسر مسابقات بوده‌اند.
این رویداد با استقبال بیسابقه ورزشکاران الکترونیک همراه بود و با بیش از 12هزار بلیت ثبت شده، رکورد جدیدي را به دست آورد که با احتسـاب تیم‌های 5نفره حاضر برای رشته Counter Strike: GO در مجموع 12272 بلیت برای مسـابقات مختلف آن به ثبت رسید. بازینگاشت حاضر مروری دارد بر مهم‌ترین آمار و ارقام حاصـل از این رویداد که با توجه به محدودیت‌های موجود در گردآوری و دسـته‌بندی داده، عمدتا متمرکز بر اطلاعات قابل ارائه از رشــته‌های مختلف مسابقه است. همچنین در برخی موارد، اعداد با هدف قرائت سادهتر گِرد شده‌اند.

ورزش‌های الکترونیک یا Esports گونه‌ای از رقابت میان افراد است که از طریق بازی‌های ویدیویی صورت می‌گیرد. این شاخه ورزشی در جهان به شکل چشـمگیری در حال محبوب‌شدن بوده و روز به روز به تعداد ورزشکاران دیجیتال و تماشاچیان آن افزوده می‌شود. فروش بلیت، حق پخش، جذب تبلیغات و اسپانســـرشیپ از مهمترین جریان‌های درآمدی ورزش‌های الکترونیک هستند که رشد سریع آن‌ها موجب شده جذابیت این شاخه ورزشی بیش از پیش به چشم بیاید.

می‌توانید فایل PDF این بازینگاشت را از اینجا دانلود کنید.