سینمای دفاع مقدس بسترمناسبی برای تولید بازی های رایانه ای است

"عبدالله باکیده" کارگردان فیلم "پوتین" گفت:سینمای دفاع مقدس می تواند بستر مناسبی برای تولید بازی های رایانه ای ایرانی باشد و بازی سازان داخلی می توانند برای تبدیل فیلم های دفاع مقدس به بازی رایانه ای از این سینما استفاده بسیاری کنند.  

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، این کارگردان با یادآوری علایق خود برای تبدیل داستان «پوتین» به بازی رایانه ای، افزود: امیدوارم زمینه ساخت این بازی به زودی فراهم شود.

باکیده درعین حال گفت: که پیشنهاد مشخصی از سوی تولیدکنندگان بازی های رایانه ای برای تبدیل آثارش به بازی رایانه ای نداشته است و در صورت به وجود آمدن شرایط آمادگی همکاری  در این مقوله را دارد.

کارگردان فیلم پوتین به داستان این فیلم که دارای مضمون دفاع مقدس است ، اشاره کرد و   افزود: تولید بازی رایانه ای براساس داستان پوتین که مقاومت خرمشهر را در ایام جنگ تحمیلی  به  تصویر می کشد، جذاب و پر مخاطب خواهد بود.

وی توضیح داد : داستان فیلم پوتین روایتگر مقاومت رزمندگان اسلام در برابر تهاجم نیروهای بعثی  به خرمشهر است ، تولید بازی براساس داستان آن، می تواند اثری پیچیده و پر پیچ و خم در عرصه بازی های رایانه ای باشد.

باکیده با بیان اینکه فیلم پوتین قابلیت تبدیل به بازی رایانه ای را دارد، گفت: مهمترین نکته ای که این قابلیت را برای پوتین ایجاد می کند، تعداد افراد دوست و دشمن و وجود هدفی مشخص در این فیلم است.

این کارگردان  با بیان اینکه تولید بازی رایانه ای نیازمند داشتن قصه تخصصی و جذاب است، افزود: اگر در بخش قصه پردازی بازی های رایانه ای خوب و مطلوب عمل شود، می توان گفت که آن بازی با اقبال  از سوی افکار عمومی رو به رو خواهد شد.

وی، ضعف در قصه پردازی را از مشکلات عرصه نوشتاری تولید بازی بومی در کشور برشمرد و گفت : ناتوانی در زمینه یاشده موجب شده است که نتوانیم به افسانه های اصیل ایرانی در قالب بازی های رایانه ای بپردازیم.

باکیده با تقدیرازفعالیت های صورت گرفته از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای درعرصه تولید و عرضه گیم بر تربیت نیروهای متخصص در ابعاد مختلف این هنر- صنعت تاکید کرد.

این کارگردان سینما و تلویزیون تاکید کرد: وقتی وارد یک حوزه جدید می شویم که تا کنون تجربه ای در آن عرصه کسب نکرده ایم، نیاز به افرادی هستیم  که با این عرصه  آشنا باشند .

وی برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای و معرفی بازی های بومی را زمینه ای برای قرار گرفتن در معرض رقابت و عرضه تولیدات در فرآیندی استاندارد است.

این فیلمساز، جشنواره بازی های رایانه ای را عاملی ظرفیت ساز برای معرفی آثار به مخاطب و ایجاد جهش در ارتقای تولید و توزیع گیم های ایرانی عنوان کرد.