تولید بازی رایانه ای «جمشید و خورشید» به اکران آن در سینماها بستگی دارد

«بهروز یغمائیان» کارگردان فیلم  انیمیشنی «جمشید و خورشید» گفت که  تبدیل داستان جمشید و خورشید به بازی رایانه ای ، بستگی به فروش این اثر در اکران سینماها دارد.

انیمیشن سینمایی جمشید و خورشید که برگرفته از داستان های کهن ایرانی است ، مهرماه امسال در جدول اکران سینماها قرار می گیرد.  

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ، یغمائیان  درباره تولید بازی رایانه ای بر اساس داستان انیمشین  سینمایی جشمید و خورشید ، گفت: در حال حاضر منتظر اکران  این فیلم هستم و پس از  نمایش عمومی آن برای تولید بازی برنامه ریزی می کنم.

این انیماتور ادامه داد : تولید بازی رایانه ای بر اساس داستان انیمیشن سینمایی جمشید و خورشید بستگی به فروش و استقبال مردم از نمایش انیمیشن جمشید و خورشید دارد.

یغمائیان در عین حال  یادآورشد که صنعت بازی های رایانه ای در کشور هنوز رونق نگرفته است و مردم  خیلی  با این عرصه و به خصوص تولیدات بومی آشنا نیستد و بیشتر به گیم های خارجی اقبال دارند.

 وی با بیان اینکه رونق این عرصه نیاز به حمایت های دولت  دارد، ادامه داد: بخش خصوصی سرمایه کافی برای ورود به عرصه تولید ندارد. بنابراین حمایت منطقی نهادهای فرهنگی به خصوص بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این میان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.  

یغمائیان همچنین برگزاری جشنواره  بازی های رایانه ای و معرفی تولیدات بومی به مردم را زمینه برای شکوفایی صنعت گیم سازی در کشور عنوان کرد و خواستار حمایت همه نهادهای فرهنگی از این مقوله شد.