برپایی پاتوق‌های فرهنگی بازی سازان

پاتوق‌های فرهنگی و فنی بازی سازی به منظور تعامل بازی سازان و افزایش علمی و فنی و فرهنگی بازی های رایانه ای ایرانی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برپا خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمد بیطرف، قائم مقام این بنیاد در جمع تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای شنبه 2 مرداد ماه جاری با اعلام این خبر گفت: پاتوق‌های فرهنگی و فنی در محیطی صمیمی و دوستانه و به منظور تعامل بازی سازان با سایر اصناف فنی و هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین پاتوق‌هایی خاطر نشان کرد: صنعت بازی سازی در کشور بسیار جوان است و به همین دلیل بازی سازان و اصناف دست اندر کار در این عرصه با تعامل و تبادل تجربه می‌توانند به ارتقاء بازی سازی در کشور کمک شایانی کنند.

بیطرف ضمن اعلام حمایت بنیاد از این پاتوق‌ها افزود: پاتوق‌های فرهنگی و فنی از این پس به صورت ماهیانه در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و به همت معاونت تولید و معاونت فرهنگی این بنیاد با موضوعاتی مشخص برگزار خواهند شد.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین اظهار داشت: یکی از اقداماتی که این بنیاد به شکل جدی آن را پیگیری می‌کند، ایجاد و تشکیل کنسرسیوم بازی‌های رایانه‌ای است که با هدف جذب سرمایه‌های دولتی برای این عرصه، شکل خواهد گرفت.

بیطرف افزایش مخاطبان بازی های رایانه ای ایرانی ، حضور موفق در جوامع و نمایشگاه های جهانی، ارتقای کیفی بازی های رایانه ای را از شاخصه های پیشرفت این هنر – صنعت در داخل کشور دانست و افزود : رمز ماندگاری در عرصه تولید روحیه انتقادپذیری است و تولیدکنندگان همواره باید از انتقادات مخاطبان استقبال کنند تا بتوانند گام های رو به جلو بردارند.

وی همچنین با اشاره به بودجه اندک بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، سرمایه گذاری در این حوزه را ضروری دانست و گفت : در سال گذشته ما با توجه به میزان استقبال کنندگان تقاضای هشت میلیارد  تومان بودجه برای بنیاد ملی بازی های رایانه ای را داشتیم که متاسفانه از این مقدار تنها یک میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار به بنیاد اختصاص داده شد ، البته با مساعدت مسئولان امیدواریم این بودجه در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد چرا که چنین اعتباری به هیچ وجه پاسخگوی چرخه تولید بازی های ایرانی نیست.

بیطرف حضور کارشناسان فنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را فرصت بسیار ارزشمندی برای تعامل بازی سازان دانست و افزود : در سال جاری اقدامات جدیدی برای تولید محتوی برای بازی سازان داخلی آغاز شد تا بازی سازان در این بخش هم نقایص و کمبودهای خود را جبران کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یک رویداد بسیار مهم برای عرصه بازی‌های رایانه‌ای تلقی می‌شود و امیدواریم تولید کنندگان بتوانند از ظرفیت‌های موجود در این جشنواره و نمایشگاه استفاده مطلوبی کنند.

همچنین در این جلسه محمد مهدی بهفر راد معاون تولید و مهدی زنگنه کارشناس فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌های پاتوق‌های فرهنگی را تشریح کردند.

در پایان این جلسه نیز تولیدکنندگان حاضر با ارائه نقطه نظراتی درباره این پاتوق‌ها، به بحث و بررسی درباره وضعیت بازی‌های رایانه‌ای ایرانی پرداختند.