نخستین جلسه کمیته آموزش شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد

نخستین جلسه از کمیته آموزش و حمایت‌های تخصصی به‌عنوان یکی از چهار کمیته‌ی شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

سازمان‌ صدا و سیما، سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز ملی فضای مجازی و آموزش و پرورش به همراه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از اعضای این کمیته هستند.

در نخستین جلسه کمیته آموزش اعضا به بحث و تبادل نظر درباره همکاری‌های مشترک جهت پیشبرد و گسترش آموزش‌های تخصصی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

از جمله مهم‌ترین سرفصل‌هایی که در این جلسه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت همکاری اعضا، خصوصا سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای تعریف استانداردهای آموزشی مهارت بازی‌سازی در مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای بود.

تعامل گسترده‌تر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان صدا و سیما جهت انتشار محتوای آموزشی بازی‌سازی در رسانه‌های تعاملی در کنار تعامل سازنده در حوزه تدوین سیلابس‌های دروس تخصصی با مراکز دانشگاهی کشور از جمله مباحث اصلی دیگری بودند که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

در پایان جلسه مقرر شد تیم‌های کارشناسی موارد مورد بحث مذکور را تا رسیدن به نتایج نهایی پیگیری کنند.

گفتنی است کمیته آموزش و حمایت‌های تخصصی از جمله کمیته‌هایی است که به عنوان زیرمجموعه شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند. شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای مدتی پیش جهت افزایش هماهنگی میان نهادهای درگیر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به همت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و نمایندگان ارشد بیش از ۲۰ دستگاه مختلف در آن عضویت دارند.