حمایت 50 میلیون یورویی دولت آلمان از صنعت بازی

صنعت بازی و درآمد سرشاری که این روزها از طریق آن نصیب شرکت‌های بازی‌سازی و مهم‌تر از همه کشورهای پیشرو در این صنعت می‌شود، سرمایه‌گذارها و در راس آن دولت‌مردان کشورهای مختلف را ترغیب به توجه بیشتر به این صنعت نوپا کرده است. صنعت بازی، از یک رسانه‌ که صرفا برای سرگرمی خلق شده بود، به یک صنعت تمام عیار تبدیل شده که کمتر کشوری می‌تواند از خیر سود و درآمد حاصل از آن بگذرد.

اخیرا نیز دولت آلمان 50 میلیون یورو، معادل 56.7 میلیون دلار به صنعت بازی این کشور اختصاص داده تا به جرگه‌ی کشورهای پیشروی این صنعت بپیوندند. این مبلغ که در بودجه‌ی کل سال 2019 دولت آلمان نیز تصویب و معرفی شده است، توسط وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان مدیریت خواهد شد.

آقای «فلیکس فالک» Felix Falk مدیرعامل انجمن صنعت بازی‌سازی آلمان معتقد است، این تصمیمِ به ثمر نشسته‌ی دولت آلمان یک حرکت انقلابی برای تغییرات بزرگ در صنعت بازی این کشور خواهد بود. فالک می‌گوید: «آلمان می‌تواند با این بودجه و توجهات دولت به کشوری مانند کشورهای پیشرو در صنعت بازی‌سازی همچون فرانسه، کانادا و بریتانیا تبدیل شود.» فالک اضافه کرده که توجهات دولتی به صنعت بازی‌سازی این کشورها باعث شده، هزینه‌ها برای شرکت‌های بازی‌سازی آنها 30 درصد ارزان‌تر از آلمان تمام شود. از طرفی در درآمد آلمان از صنعت بازی، از هر 100 یورو فقط 9 یورو به خرید محصولات بومی تعلق می‌گیرید که در صورت ورود این بودجه و توجهات دولتی، می‌توان جبران مافات کرد و به پیشرفت‌های اساسی دست یافت.

چندی قبل در ماه آگوست نیز آلمان قانون منع فروش و انتشار بازی‌هایی با سبمل‌های غیرقانونی مانند ممنوعیت سمبل و تصویرسازی از نازی‌ها را به کلی لغو کرد. به اعتقاد فالک، این حرکت یک گام اساسی و رو به جلو برای بازی کردن بازی‌ها به شکل عادلانه در جامعه‌ی گیمری و مصرف کنندگان بازی آلمان خواهد بود و می‌تواند باعث رشد بیشتر صنعت بازی در این کشور شود.

چند وقت قبل نیز در زمان افتتاح رویداد گیمزکام، آنجلا مرکل صدراعظم آلمان برای انجام مراسم دعوت شده بود که توجهات بسیاری را جلب کرد. در آن زمان، عده‌ای اعتقاد داشتند این کار مرکل یک حرکت تبلیغاتی برای جمع کردن رای برای انتخابات پیش‌رو بوده ولی عده‌ای نیز معتقد بودند، این حرکت مرکل نشانه‌ی توجه ویژه‌ی دولت آلمان به صنعت بازی این کشور است. چیزی که حالا با اختصاص یافتن این بودجه‌ی کلان به شکل کامل اثبات شده است.