هشتاد و شش درصد از والدین انگلیسی نظارتی بر درجه‌بندی سنی بازی‌ها ندارند

به نظر می‌رسد موضوع نظارت بر درجه‌بندی سنی بازی‌ها از سوی خانواده‌های انگلیسی چندان جدی گرفته نمی‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که بیش از نیمی از والدین انگلیسی به فرزندان خود اجازه‌ی بازی کردن بازی‌های با درجه سنی بالای 18 سال را بدون هیچ نظارتی می‌دهند و حتا درصد بیشتری از آن‌ها، به این درجه‌بندی توجه خاصی نمی‌کنند.

پرسش سایت Childcare.co.uk از بیش از 2 هزار نفر از والدین انگلیسی، نشان می‌دهد که 86 درصد از کسانی که در این تحقیقات شرکت کرده‌اند، از محدودیت‌های سنی برای بازی‌ها پیروی نمی‌کنند. این در حالی است که نیمی از آن‌ها، از این‌که فرزندشان بازی مثبت 18 بازی می‌کند یا خیر اطلاعی نداشتند.

در مقایسه با درجه‌بندی سنی «فیلم‌ها» این آمار به شدت غافل‌گیرکننده ظاهر می‌شوند. درصد بسیار کم‌تری از والدین، اظهار داشته‌اند که اجازه‌ی تماشای یک فیلم با درجه‌بندی سنی بالای 18 سال را به فرزند 10 تا 14 ساله‌ی خود می‌دهند. تنها 18 درصد از والدین انگلیسی حاضر هستند که فرزندشان یک فیلم با درجه‌ی سنی نامناسب را تماشا کند.این در حالی است که فقط 23 درصد از والدین توجهی به درجه‌بندی سنی فیلم‌ها ندارند که در مقایسه با بازی‌ها حیرت‌آور است.

جالب این‌جا است که 43 درصد از این والدین، اذعان داشته‌اند که رفتار فرزندشان بعد از انجام دادن بازی‌هایی که برای بزرگ‌سالان مناسب بوده است، تغییرات منفی به خود دیده، و 22 درصد از آن‌ها استفاده از الفاظ ناشایست بعد از بازی کردن چنین بازی‌هایی را گزارش داده‌اند.

86 درصد از والدینی که در این تحقیقات شرکت کرده‌اند، باور نداشتند که بازی‌ها می‌توانند تا این میزان بر رفتار و ظاهر فرزندشان تاثیر بگذارند، اما از طرف دیگر، 48 درصد از آن‌ها، نگران بوده‌اند که فرزندشان به بازی‌ها اعتیاد داشته باشند. 62 درصد از آن‌ها اعلام کرده‌اند که حداقل یک بار سعی کرده‌اند فرزند خود را از یک بازی منع کنند، اما در نتیجه‌ی کج‌خلقی و قهر، مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شده‌اند.

درجه‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، یکی از مهم‌ترین موضوعات در حیطه‌ی بازی‌ها و نظارت بر آن‌ها برشمرده می‌شود که نیازمند توجه مستقیم والدین است. در صورتی که والدین نظارت درستی بر شیوه‌ی بازی کردن فرزند خود نداشته باشند، درجه‌بندی سنی بازی‌ها عملا بی فایده است.