سخنران کلیدی دومین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال مشخص شد

دکتر Minhua Eunice Ma، عضو هیئت علمی استفوردشایر انگلستان، به عنوان سخنران کلیدی، در دومین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال حضور خواهد یافت.

 دکتر Minhua Eunice Ma، دانشیار دانشگاه استفوردشایر در کشور انگلستان است که از اساتید پیشگام در حوزه بازی‌های جدی در دنیا محسوب می‌شود. وی در سال 2017 به دانشگاه Staffordshire پیوست و به عنوان رئیس دانشکده کامپیوتر و فناوری‌های دیجیتالی این دانشگاه و همچنین استاد تکنولوژی بازی‌های رایانه‌ای مشغول به فعالیت شد. این استاد برجسته در کارنامه اجرایی خود، ریاست دانشکده هنر، طراحی و معماری دانشگاه Huddersfield را بر عهده داشته است.

دکتر مآ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه نیوکاسل بوده و مدرک دکتری خود را در همین رشته، از دانشگاه Ulster دریافت کرد. پس از آن در همین دانشگاه به عنوان پژوهشگر پسادکتری، در حوزه بازی‌های واقعیت مجازی به فعالیت پرداخت.

این استاد دانشگاه، سردبیر بخش بازی‌های جدی ژورنال الزویر با عنوان Entertainment Computing است. تأسیس کنفرانس مشترک بازی‌های جدی (JCSG)، سخنرانی کلیدی در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی متعدد در حوزه بازی‌های دیجیتال در کنار دبیری بیش از 12 کنفرانس بین‌المللی از فعالیت‌های کارنامه اجرایی دکتر مآ است.

دکتر مآ یک مدرس برجسته جهانی است که به گسترش زمینه‌های در حال ظهور بازی‌های جدی می‌پردازد. وی بیش از 100 اثر در حوزه بازی‌های جدی برای آموزش، پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی، پردازش زبان طبیعی، واقعیت مجازی و افزوده و همچنین 9 کتاب در همین حوزه، در انتشارات Springer، منتشر کرده است. گفتنی است که دکتر Ma سرپرستی یک تیم 22 نفره از دانشجویان دکتری که در حوزه تکنولوژی‌ها بازی‌های رایانه‌ای و علوم کامپیوتر پژوهش انجام می‌دهند را بر عهده داشته است و هدایت این تیم را جهت توسعه بازی‌های واقعیت مجازی و افزوده برای آموزش و سلامتی، که تاثیر گسترده‌ای بر تکنولوژی‌های خلاق و حوزه‌های کاربردی مختلف داشته، عهده‌دار بوده است.

در زیر به برخی از عناوین کتاب‌های دکتر Minhua Eunice Ma در حوزه بازی‌های جدی، اشاره شده است:

  • Serious Games and Edutainment Applications (2018)
  • A Haptic-Based Virtual Reality Head and Neck Model for Dental Education in: Virtual, Augmented Reality and Serious Games for Healthcare (2014)
  • Sense: An interactive learning application that visualizes the nerve supply of face in: Serious Games Development and Applications (2014)
  • Constructivist Learning in Anatomy Education: What Anatomy Students Can Learn through Serious Games Development In: Serious Games Development and Applications (2012)

علایق پژوهشی دکتر مینهوآ مآ:

  • Digital games technology, serious games for education and healthcare, pro-social games
  • 3D Visualisation, medical visualisation, heritage visualistion, 3D animation
  • Virtual Reality, Augmented Reality
  • HCI, embodied virtual humans, haptic interface, natural interface
  • Natural Language Processing, computational semantics