قسمت ۱۲۱ پادکست صدای بازی منتشر شد

در قسمت ۱۲۱ پادکست صدای بازی با یکی از سازندگان بازی شهرزاد گفت‌وگو کرده‌ایم. بازی شهرزاد به دلیل سبک خاص، نگاه ویژه به تاریخ ایران و الگو برداری از داستان هزار و  یک شب تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز و متفاوت را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. در این پادکست به چالش‌های ساخت بازی شهرزاد، روند نشر این بازی در بازارهای بین‌المللی و موارد مهم دیگر مربوط به این عنوان پرداخته‌ایم. 

جهانبخش در بخشی از این گفت‌وگو درباره دلایل ساخت بازی شهرزاد گفت:«شهرزاد و داستان هزار و یک شب قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را داشتند. هزار و یک شب از داستان‌های مختلف و شخصیت‌های متعددی تشکیل شده که باعث شده‌اند بتوان با الگوبرداری از آن‌ها بازی ساخت. همچنین تیم‌ سازنده علاقه‌داشت که درباره ایران باستان و داستان‌های قدیمی که فراموش شده‌اند، بازی تولید کند.»
مدیرپروژه بازی شهرزاد در ادامه صحبت‌های خود به چالش‌های موجود در ساخت بازی پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که:« بازی‌سازی یک چالش بزرگ است؛ اما از جمله مشکلات بازی‌سازی در کشور کمبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه است. این مشکل باعث شد که چند ماه اول روند ساخت بازی شهرزاد بسیار کند پیش برود. همچنین مشکلات مالی و اقتصادی هم یکی دیگر از مشکلاتی است که همه بازی‌سازان با آن دست و پنجه‌نرم می‌کنند. بازی‌سازی کاری بسیار پر هزینه و زمان‌بر است؛ اما سرمایه‌گذاران می‌خواهند خیلی سریع به سود برسند. همچنین سرمایه‌گذاران چندان با حوزه بازی آشنا نیستند و آوردن آن‌ها به این حوزه بسیار سخت است. ساخت بازی‌های با کیفیت قطعا باعث خواهد شد که سرمایه‌گذار با انگیزه بیشتری وارد صنعت بازی‌سازی شود.»

برای شنیدن تمام صحبت‌ها و دریافت پادکست به این لینک مراجعه کنید.