فراخوان شرکت در  دومین دوره از جایزه بازی‌های جدی (SeGaP2018)  و اولین دوره از هکاتون بازی‌های جدی

بازی‌های دیجیتال در جهان به عنوان ابزاری جذاب برای سرگرمی و رسانه‌ای پرمخاطب برای فرهنگ‌سازی، یک پدیده مهم محسوب می‌شوند؛ اما این همه چیز در مورد بازی‌های دیجیتال نیست. بازی‌ها، یک راهکار اثربخش آموزشی، درمانی، تبلیغاتی، اصلاح اجتماعی و... نیز هستند. این صنعت ابعاد بسیار بزرگی دارد و همچون هر صنعت دیگری برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند تحقیق، توسعه و تجاری‌سازی است.

در همین راستا، دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی از تمامی بازی‌سازان مستقل، غیرمستقل، صنعتی و دانشگاهی دعوت به عمل می‌آورد تا در دومین دوره از جایزه بازی‌های جدی به همراه نخستین هکاتون بازی‌های جدی شرکت نمایند. جایزه بازی‌های جدی رقابتی میان بازی‌های با اهداف جدی است که با تمرکز بر حل علمی یک مسئله آموزشی، تبلیغاتی، درمانی، نظامی، اجتماعی و... توسعه داده شده باشند.
 برای دانلود پوستر با کیفیت، بر روی تصویر زیر کلیک نمائید.  

اهداف

  •     شناسایی و حمایت از گروه‌های سازنده بازی‌های جدی با رویکرد توسعه این شاخه از صنعت
  •     اتصال دانشگاه و صنعت و تقویت رابطه میان این دو برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی
  •      تحول در نظام‌های آموزشی، تبلیغاتی، درمانی، اجتماعی و... که امکان بهره‌برداری از بازی‌های جدی را دارند.
  •      الگوسازی برای جوانان در زمینه توسعه بازی‌های جدی با معرفی و حمایت از بازی‌سازان فعال
  •      جذب سرمایه‌گذاران برای تامین مالی توسعه بازی‌های جدی
  •      ترویج نگاه کارآمد به مقوله بازی‌ در میان سیاست‌گذاران، مصرف‌کنندگان و سایر مخاطبان صنعت


مزایای شرکت در مسابقه

  •  برندگان، ترکیبی از هدایای نقدی و غیرنقدی به ارزش 30 میلیون تومان دریافت می‌کنند.
  •   استقرار بازی‌های منتخب در مراکز رشد و شتاب‌دهی به منظور تسریع توسعه تجاری بازی
  •   استفاده از فضای تبلیغاتی گسترده مسابقه برای معرفی بازی به مخاطبان و سرمایه‌گذاران
  •   استفاده از فرصت تجربه توسعه بازی جدی در هکاتون بازی‌های جدی


بخش‌های مختلف جایزه بازی‌های جدی 1397

دومین دوره از این مسابقه شامل دو بخش اصلی است که در بخش فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی، همچون سال گذشته، پس از دریافت آثار ارسالی (نهایتا تا 18 آبان‌ماه 1397)، بازی‌های جدی در سه مرحله مورد داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی قرار می‌گیرند و پس از بررسی‌های داوران، فینالیست‌ها در روز 9 آذرماه 1397 در مرحله نهایی داوری به ارائه بازی‌های خود می‌پردازند. در همین روز برنده مسابقه اعلام خواهد شد و البته علاوه بر دریافت جایزه توسط برنده، حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دیگری نیز در انتظار فینالیست‌ها خواهد بود.

 برای شرکت در این بخش پس از دریافت فرم ثبت‌نام بازی جدی در فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی 1397 از اینجا و تکمیل اطلاعات موردنیاز، یک فایل Zip حاوی PDF و Word فرم تکمیل شده را به آدرس direc@ircg.ir ایمیل کنید.

در بخش دوم، اولین دوره از هکاتون بازی‌های جدی معرفی می‌شود؛ که طی یک رویداد 48 ساعته در روزهای پنجشنبه و جمعه، 1 و 2 آذرماه، تیم‌های ثبت‌نام‌کننده در هکاتون با راهنمایی مِنتورها به رقابت و تولید یک بازی جدی (نهایتا تا سطح نسخه دِمو) با یک موضوع محوری تعیین شده می‌پردازند و پس از ارائه بازی‌های خود و ارزیابی داوران، برنده این بخش نیز در روز 9 آذرماه 1397 معرفی خواهد شد. علاوه بر اینکه برنده هکاتون بازی‌های جدی یک جایزه نقدی دریافت می‌کند، شرکت‌کنندگان در هکاتون مورد حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم قرار می‌گیرند.

علاوه بر این تلاش شده است تا حد امکان، تیم‌های منتخب، پس از فرآیند جایزه از امکان حضور در برنامه‌های شتاب‌دهی، معرفی بازی به سرمایه‌گذاران و عقد قرارداد با مجموعه‌های سفارش‌دهنده بازی‌ جدی بهره‌مند شوند.

برای شرکت در این بخش پس از دریافت فرم ثبت‌نام در هکاتون بازی‌های جدی 1397 از اینجا و تکمیل اطلاعات موردنیاز، یک فایل Zip حاوی PDF و Word فرم تکمیل شده را به آدرس direc@ircg.ir ایمیل کنید.

تاریخ‌های مهم

18 آبان‌ماه 1397: آخرین مهلت ثبت بازی جدی در فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی 1397
 18 آبان‌ماه 1397: آخرین مهلت ثبت‌نام فردی یا تیمی در هکاتون بازی‌های جدی 1397
 نکته مهم: ثبت‌نام در فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی و هکاتون بازی‌های جدی از دو مسیر کاملا متفاوت و با دو فرم مختلف صورت می‌گیرد؛ بنابراین به تفاوت این دو بخش دقت داشته باشید.
 26 آبان‌ماه 1397: معرفی افراد و تیم‌های منتخب برای شرکت در هکاتون بازی‌های جدی 1397
 30 آبان‌ماه 1397: جلسه مقدماتی هکاتون بازی‌های جدی 1397 و اعلام موضوع محوری هکاتون
 1 تا 2 آذرماه 1397: برگزاری هکاتون بازی‌های جدی 1397
 3 آذرماه 1397: معرفی فینالیست‌های فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی 1397
 9 آذرماه 1397: مرحله نهایی داوری بازی‌های جدی فینالیست
 9 آذرماه 1397: اعلام برندگان دومین جایزه بازی‌های جدی و اولین هکاتون بازی‌های جدی

شرایط و ضوابط ثبت‌نام

1. چه در فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی و چه در مسیر برگزاری هکاتون بازی‌های جدی، تیم بازی‌ساز موظف است یک فرد حقیقی را به عنوان نماینده تیم در فرم ثبت‌نام اعلام نماید. بدیهی است که کلیه ارتباطات با تیم سازنده از طریق آن فرد صورت خواهد گرفت. لازم است که فرد معرفی شده از زمان ارسال فرم تا پایان فرآیند جایزه همواره در دسترس و پاسخگو باشد.

2. چه در فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی و چه در مسیر برگزاری هکاتون بازی‌های جدی، در صورتی که سرمایه‌گذار یا نهاد سفارش‌دهنده‌ای تمایل به همکاری با یکی از تیم‌های بازی‌ساز داشته باشد، وظیفه تعیین ارزش بازی جدی مدنظر از طریق متخصص قیمت‌گذاری انتخاب شده توسط دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی صورت می‌گیرد و طرفین نظر کارشناسی اعلام شده را مبنای مذاکرات خود قرار می‌دهند.

3. بازی‌های جدی ارسالی به فرآیند اصلی جایزه، نباید کپی‌برداری یا نسخه بومی شده (Localized) از یک بازی دیگر باشند و باید صرفا توسط صاحبان اثر توسعه داده شده باشند.

4. اگر بازی ارسالی به فرآیند اصلی جایزه در حالت نیمه آماده باشد، می‌تواند در مسابقه شرکت داده شود و پس از توسعه نسخه نهایی، در دوره‌های بعدی مجددا شرکت نماید؛ اما بازی‌های نهایی شده صرفا یک مرتبه امکان شرکت در جایزه بازی‌های جدی را دارند.

5. محدودیتی در مورد تعداد بازی‌های جدی ارسال شده از یک تیم یا یک بازی‌ساز در فرآیند اصلی جایزه وجود ندارد.

6. بازی‌ ارسالی به فرآیند اصلی جایزه باید دارای نصب سریع و آسان باشد و در صورتی که نصب و اجرای آن‌ نیازمند طی مراحل خاصی است، باید این پیش‌نیازها همراه بازی به عنوان راهنمای نصب ارسال گردند. در صورتی که تیم داوری به هر دلیل قادر به نصب و اجرای بازی نباشند، بازی مورد نظر از مسابقه حذف خواهد گردید.

7. تیم سازنده بازی جدی ارسالی به فرآیند اصلی جایزه، متعهد است که تمام فایل‌ها و اسناد موردنیاز را ارسال نموده و در اختیار دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی قرار دهد.

8. عدم رعایت اصل صداقت در ارائه اطلاعات، موجب حذف کامل بازی از فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی می‌گردد.

9. وظیفه تامین تجهیزات تولید (مانند لپ‌تاپ، سنسورهای حرکتی، هدست و...) برای توسعه بازی در هکاتون بازی‌های جدی، به عهده تیم یا فرد شرکت‌کننده است.

10. اسکان شبانه افراد یا تیم‌هایی که در هکاتون بازی‌های جدی شرکت کرده‌اند به عهده خود آن‌هاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال به آدرس http://www.dgrconf.com/fa/  مراجعه نمائید.

 متن کامل فراخوان را از اینجا دانلود کنید.

برای شرکت در فرآیند اصلی جایزه بازی‌های جدی 1397 فرم ثبت‌نام را از اینجا دانلود کرده و پس از تکمیل اطلاعات موردنیاز، یک فایل Zip حاوی PDF و Wordفرم تکمیل شده را به آدرس direc@ircg.ir ایمیل کنید.

برای شرکت در این بخش پس از دریافت فرم ثبت‌نام در هکاتون بازی‌های جدی 1397 از اینجا و تکمیل اطلاعات موردنیاز، یک فایل Zip حاوی PDF و Word فرم تکمیل شده را به آدرس direc@ircg.ir ایمیل کنید.