برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه‏ای

نخستین جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تابستان سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر بهروز مینایی مدیر عامل این بنیاد با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی و نیز جایگاه بین المللی ایران در عرصه بازی‌های رایانه‌ای و همچنین با هدف شناخت و حمایت از ظرفیت‌ و استعدادهای موجود این صنعت در کشور، نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تابستان امسال در شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رشد روز افزون این هنر صنعت در میان جوانان نخبه کشور بر ضرورت برگزاری چنین رویدادی تاکید کرد و گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی برای نخستین بار در دو بخش نمایشگاه و جشنواره برگزار می‌گردد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در دو بخش اصلی  و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی با عنوان "مسابقه بازی‌های رایانه‌ ایرانی" شامل چهار گروه بازی‌های بزرگ، بازی‌های (Online)، بازی‌های موبایل و بازی‌های کوچک (Indie) و بخش جنبی شامل مسابقه طراحی کاراکتر، مسابقه بازینامه نویسی، مسابقه بازی‌های تغییریافته (mod) و مسابقه بازی‌های فلش می‌باشد که به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

دکتر مینایی ادامه داد: .نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای نیز در شش بخش شامل تولیدات، فنآوریها،  خانواده، بازی و سرگرمی، کارگاه‌های تخصصی و مسابقات  برپا خواهد شد.

فراخوان جشنواره به زودی از طریق سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به آدرسwww.ircg.ir در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.