دولت مکلف به حمایت از صنعت داخلی بازی های رایانه ای است

نماینده مجلس گفت: بازی‌های رایانه‌ای به عنوان سبکی از زندگی مدرن امروزی است و همه دولت‌ها و به ویژه دولت ما که ادعای حفظ فرهنگ بومی کشورمان را دارد باید تلاش و حمایت بیشتری انجام دهد.


 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه " گفت‌و‌گوی فرهنگی " رادیو گفت‌و‌گو با موضوع تاثیر تحریم بر صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران و بررسی عملکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در عرصه بین المللی و در ارتباط تلفنی با دکتر مهدی شیخ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

نماینده مجلس در ابتدای مطلب بیان داشت: با بازدیدهایی که امسال و سال گذشته از رویداد TGC داشتم به استعداد قوی جوانان و علاقمندی آنها به فعالیت در این حوزه و پیشرفت قابل قبول در طراحی‌بازی های باکیفیت پی بردم.

شیخ در ادامه مطلب افزود: اینگونه رویدادها می توانند به مشتری‌یابی و جذب انتشاراتی برای بازی‌های تولید داخل کمک کنند اما متاسفانه حمایت‌های خوب و کاملی از آنها نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش خصوصی تحرک و پویایی لازم را در بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و تولید محتوا و فضای مجازی ندارد. بنابراین ما به سرمایه گذاران توصیه می‌کنیم که وارد این بخش شوند.

وی بیان داشت: بخش خصوصی باید ملزومات و مقدمات کار اعم از بازاریابی و کارهای فنی و غیرفنی را فراهم کند و نباید منتظر باشند تا دولت تمام و کمال کارها را انجام دهد که در این صورت، دیگر دولتی می‌شود و نمی‌توان نام خصوصی را بر آن اطلاق نمود.

این نماینده مجلس در ادامه این برنامه تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از این بخش نوپا است چراکه بدون حمایت نمی‌تواند به موفقیت کامل برسد.

شیخ همچنین مطرح کرد: بازی‌های رایانه‌ای به عنوان سبکی از زندگی و تاثیرگذاری آن در زندگی جامعه مدرن امروزی واقعیتی است که باید پذیرفت. همه دولت‌ها و به ویژه دولت ما که ادعای حفظ فرهنگ بومی کشورمان را دارد باید تلاش و حمایت بیشتری از این بخش انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: مجلس در سال گذشته طرحی را تصویب کرد که طبق آن مالیاتی که از عرضه بازی‌های خارجی اخذ می‌شود به دولت داده نشود و به بخش خصوصی برگردد تا این بخش تقویت شود. این  بخش نامه آماده شده و قرار بر اجرا است تا در اختیار دوستان قرار بگیرد.

شیخ در پایان این برنامه تاکید کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ارشاد باید برای حمایت از بازی سازان داخلی برنامه ریزی کنند اما به گونه‌ای که خروجی مناسب داشته باشد.