آخرین آمار رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در TGC2018 اعلام شد

مدیر نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: تاکنون بیش از 22 هزار و 500 بازی در کنسول‌های مختلف، از نظر سنی رده‌بندی شده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رضا احمدی که در غرفه اسرا در بخش نمایشگاهی رویداد TGC2018 با خبرنگار ما گفت‌وگو می‌کرد گفت: تاکنون در بخش کنسول‌های بازی و PC، بیش از 4500 بازی موبایلی رده‌بندی سنی شده‌اند. در بخش موبایل نیز بیش از 18000 بازی داخلی و خارجی رده‌بندی شده‌اند.

وی افزود: اسرا همکاری خوبی با مارکت‌های عرضه بازی دارد و اکنون در مارکت‌های پرطرفدار ایرانی، در بخش توضیحات هر بازی، رده‌بندی سنی بازی‌هایی که تاکنون در اسرا بررسی کرده‌ایم، مشخص شده است.

احمدی ادامه داد: در کنار رده‌بندی سنی بازی‌ها، یکی از اهداف مهم این است که سواد خانواده‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را ارتقا دهیم. در این راه محتواهای موجود در هر بازی را به خانواده‌ها معرفی کرده و از آنها می‌خواهیم به این بخش نیز توجه کنند. چرا که ممکن است یک نفر در رده سنی بازی مربوط قرار بگیرد اما به خاطر مثلا حساسیت به صحنه‌های ترسناک، بهتر است سراغ بازی دیگری برود.

براساس این گزارش غرفه نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای در بخش نمایشگاهی TGC2018 برپا شده و آماده پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان در این رویداد است.