نسخه رایانه‌های شخصی بازی خاله قزی پس از مدت‌ها انتظار منتشر شد

بازی خاله قزی از عناوین ایرانی پرافتخار پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران طی روزهای گذشته در مارکت آریو منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، خاله قزی یک بازی دوبعدی در سبک پلتفرمر (سکوبازی) است. بازی داستان روستایی را روایت می‌کند که تمام بچه‌های ساکن آن توسط نیرویی شر ناپدید شده‌اند. در این شرایط بازیکن در نقش خاله‌ قزی باید برای یافتن آن‌ها پا به سفری طولانی و پرخطر بگذارد و در این راه با حوادث و اتفاقات عجیبی روبه ‌رو شود.

خاله قزی که در میان عناوین موفق جشنواره‌‌های داخلی قرار داشت موفق شد غزال‌ زرین بهترین بازی ژانر سکوبازی، غزال زرین دستاورد موسیقی و غزال زرین دستاورد هنری را از پنجمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به خود اختصاص دهد.

پیش از این اعلام شده بود که قرار است این عنوان برای کامپیوترهای شخصی در بازارهای بین‌المللی عرضه شود؛ اتفاقی که به لطف وجود مارکت‌های دیجیتال ایرانی، ابتدا در داخل کشور رخ داد. گفتنی است استودیوی بازی‌سازی «آنو رسانه هنر»، سازنده بازی خاله قزی از عرضه بازی برای کنسول PS4 نیز خبر داده است. براساس آنچه مصطفی کیوانیان مدیر این استودیو اعلام کرده آنو رسانه هنر موفق شده یک ناشر اسپانیایی برای عرضه جهانی بازی روی کنسول PS4 پیدا کند. نام این ناشر هنوز اعلام نشده اما طبق اعلام آنو رسانه هنر مذاکرات بین دو شرکت قطعی شده است.

قرار است خاله قزی ابتدا در قالب نسخه‌ی دیجیتالی برای PS4 عرضه شود و در صورت نشان دادن فروش بسیار خوب، نسخه فیزیکی بازی نیز در اختیار کاربران این کنسول قرار بگیرد.

بازی خاله قزی را می‌توانید هم‌اکنون از طریق این لینک در مارکت آریو دانلود کنید.