تراتئون در بستر دیجیتالی مارکت‌های داخلی منتشر شد

 بعد از حدود پنج سال انتظار، بازی تراتئون، برنده بخش بهترین داستان و طراحی شخصیت در دومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، به صورت دیجیتال در سایت هیولا منتشر شد. این بازی توسط شرکت رسانا افزار شریف و با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است.
 تراتئون یک بازی اکشن–نقش‌محور (RPG-Action) است که با الهام از اساطیر ایران زمین ساخته شده‌ است‌. تراتئون که به طور دقیق‌تر در اوستا به‌صورت «تره اته اونه» آمده ‌است، همان فریدون است و به معنای دارنده‌ی سه نیرو است، این نام به این دلیل برای بازی انتخاب شده که در آن سه شخصیت متفاوت به عنوان کاراکترهای اصلی قابل بازی هستند: مهرداد جنگجو (Fighter)، ادار مغ(Mage)  و آتار هنرمند (Bard). هر کدام از این سه شخصیت مسیری متفاوت از یک داستان را طی می‌کنند و فقط با طی همه‌ی مسیرها و بازی کردن با همه‌ی کاراکترها رازهای داستان آشکار می‌شوند. این بازی به صورت اپیزودیک عرضه می‌شود که در قسمت اول مهرداد شخصیت اصلی است.
 به لحاظ داستانی می‌توان گفت که تراتئون، دنباله‌ی بازی عصر پهلوانان و رویین‌تنی است. بوراس، فرمانده‌ای مقتدر به نجات زابلیان آمده، دیوان را از زابل دور کرده و مردمش را در جیرفت پناه داده‌ است، شهری زیر درخت عظیم گوکران. مهرداد به سپاه بوراس پیوسته و بازی با ماموریتی به سمت زابل آغاز می‌شود. مثل هر بازی نقش محور، شخصیت اصلی، با شخصیت‌ها دیالوگ دارد و ماموریت می‌گیرد، به سرزمین‌های عجیب می‌رود، با موجودات غریب می‌جنگد، سلاح و زره و خوراکی جمع می‌کند، در بازار یا پیش دستفروشی خرید و فروش می‌کند، و مراحل و حوادث را یکی یکی می‌گذراند تا رازهای پنهان داستان خود را بر او بنمایند. داستان بازی و همچنین طراحی شخصیت‌های بازی برنده‌ی دومین جشنواره‌‌ی بازی‌های کامپیوتری در ایران شده اند. گویندگی کاراکترهای بازی به صورت حرفه‌ای زیر نظر محمدرضا علیمردانی انجام گرفته. گرافیک بازی با الهام از بناها و معماری‌های ایرانی-اسلامی تهیه شده و بنا به بازخوردهای گرفته شده در نمایشگاه‌های خارجی قابل رقابت در بازار جهانی است. به طور مثال بازار شهر بر اساس بازارهای تبریز و زنجان و همچنین کاروانسرای زین‌الدین ساخته شده است. همچنین باروها، قلعه‌ها، آب انبار، آسیاب و خانه‌ها همگی بر اساس نمونه‌های تاریخی و باستانی این سرزمین ساخته شده‌. موسیقی این بازی نیز با تلفیق موسیقی سنتی و ارکستراسیون مدرن تهیه شده است.

هم‌اکنون می‌توانید این بازی  را به قیمت 6900 تومان از سایت هیولا  دریافت کنید.