درخشش بازی‌های ایرانی در دومین جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایل خاورمیانه

دومین دوره از جوایز بین‌المللی بازی‌های موبایل MENA در حالی برگزار شد که نمایندگان زیادی از ایران در این مسابقات حضور داشتند و نامزد دریافت جایزه در بخش اصلی رقابت‌ها بودند. در پایان، بازی‌های ایرانی توانستند در دومین دوره‌ی این جوایز بین‌المللی خوش بدرخشند و به عناوین برتر این دوره از IMGA MENA تبدیل شوند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در پایان رقابت‌های جوایز بین‌المللی بازی‌های موبایل MENA بازی‌های برتر استودیوهای ایرانی توانستند در رقابت با عناوینی از کشورهای امارات، کویت، لبنان، تونس، عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه، بیشترین جوایز را از آن خود کنند.

بازی «پسرخوانده» از استودیوی پاییزان، توانست در بخش اصلی این رقابت به جایزه‌ی «دست‌آورد هنری» (Excellence in Art) دست یابد. این بازی تحسین شده‌ی ایرانی پیش‌تر در TGC نیز مورد توجه قرار گرفته بود. دیگر بازی ایرانی که توانست در این رویداد بین‌المللی خوش بدرخشد بازی 4Wheelers بود که از نظر هیئت داوران به عنوان «بهترین بازی چند نفره» انتخاب شد. این بازی که توسط استودیوی «اردیبهشت» ساخته شده یک ریسینگ مولتی‌پلیر است که در آن دو مسابقه‌دهنده برای رسیدن به جایزه‌ی اصلی با هم مسابقه می‌دهند. بازی Around Mars ساخته‌ی «بهزاد انجم‌روز» نیز توانست دو جایزه‌ی مهم «بهترین طراحی و هنر صداگذاری» و «بهترین بازی آینده» را از آن خود کند. این بازی نگاهی خلاقانه به وضعیت سنگ‌پاره‌ها در مدارهای سیاره‌ی مریخ دارد.

بدین ترتیب از ۹ جایزه اصلی این جشنواره، ۴ جایزه به بازی‌های ایرانی تعلق گرفت و بازی‌سازان ایرانی بالاتر از بازی‌سازان دیگر کشورهای منطقه قرار گرفتند.

بازی‌های ایرانی زیادی در این دوره از جوایز بین‌المللی بازی‌های موبایل MENA به عنوان نامزدهای دریافت جوایز در بخش اصلی رقابت‌ها حضور داشتند. بازی‌های برتر و تحسین شده‌ای همچون Live TV Tycoon، خروس جنگی، پرسیتی و Shadow Racer از جمله بازی‌هایی بودند که در این رقابت حضور داشتند و همگی نامزد دریافت جوایز این دوره بودند. این دسته از بازی‌های ایرانی در عین شایستگی موفق به دریافت جوایز نشدند اما حضور بازی‌سازان ایرانی در این رویداد بین‌المللی را پررنگ و برای بسیاری از کشورها دست‌نیافتنی کردند.

گفتنی است پیش‌تر مسئولین برگزاری این رویداد، در اقدامی عجیب دست به حذف بازی‌های ایرانی از بخش اصلی رقابت زده بودند که با پیگیری‌های انجام شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جلوی این اتفاق غیرحرفه‌ای گرفته شد تا شایستگی بازی‌ها و بازی‌سازان ایرانی در رقابت با عناوین کشورهای منطقه در عمل به اثبات برسد.