بازی «کاموا»، نمود کیفیت ایرانی در برابر بازی‌های خارجی

بازی کاموا مدتی است توسط «فن افزار» برای پلتفرم اندروید منتشر شده و نهم اردیبهشت آخرین نسخه‌ی به‌روز شده‌ی آن در کافه بازار قرار گرفته است. این بازی در سبک تفننی/شبیه‌سازی حیوان خانگی بوده و مخاطب در این بازی می‌تواند گربه‌ی مورد علاقه‌ی خود را پرورش داده و از آن مراقبت کند. کاموا در مقایسه با بازی‌ها و نمونه‌های خارجی چون «پو» (Pou) عنوان بسیار باکیفیتی است و در برخی جوانب نیز از آن نمونه‌ها توانسته بهتر ظاهر شود.

علاوه بر اینکه در کاموا مخاطب باید امورات زندگی روزانه گربه‌ی خانگی خود را بگذراند، بلکه باید قابلیت‌های وی را نیز در دسته‌بندی‌های خاص و مختلف درون بازی ارتقا دهد و ویژگی‌هایی برای گربه‌ خود بیافریند تا آن را از دیگر گربه‌ها متمایز کند؛ همین تمایز گربه یک کاربر بازی، باعث برتری او در مسابقات آنلاین میان دیگر کاربران می‌شود که هر کدام گربه‌ی خود را به‌ نمایندگی در مسابقه شرکت داده‌اند. در مسابقات آنلاین مخاطب گربه‌ی شخصی‌سازی خود را به‌نمایش می‌گذارد تا از دیگر کاربران رای بگیرد و هر چقدر گربه‌‌ی یک کاربر مورد پسند دیگر کاربران قرار بگیرد، رتبه‌ی آن نسبت به دیگر رقبا بهتر می‌شود و از مزایای خاص درون بازی نیز بهره‌مند می‌شود.

در کاموا، علاوه بر مراقبت از گربه‌ای خانگی و رفع نیاز‌های روزانه آن، باید به فکر برتری در مسابقات با دیگر گربه‌های کاربران بازی نیز باشید که چنین حالت رقابتی در بازی‌های مشابه کمتر دیده شده است. در بازی پو، مخاطب صرفا عمل مراقبت و رفع نیازها را انجام می‌داد و چند مینی‌گیم نیز در بازی موجود بودند تا با شرکت در آن‌ها مخاطب سکه‌های بیشتری به‌دست بیاورد و خرج مراقبت و شخصی‌سازی پو بکند. کاموا تمامی آیتم‌ها، حالت‌های موجود و مینی‌گیم‌ها در عنوانی چون پو را در خود به شکلی کامل‌تر، متنوع‌تر و جذاب‌تر جای داده که با بخش رقابتی آنلاین و گرافیک چشم‌نواز نیز همراه شده است.

بازی کاموا را می‌توانید به‌صورت رایگان از کافه بازار دریافت کنید. این بازی از ESRA درجه سنی ۳+ را دریافت کرده و برای تمامی سنین مناسب است.