استقبال بازی سازان از کار گاه های تخصصی بازی سازی

سومین روز برگزاری کارگاه تخصصی بازی‌سازی با موضوع «مفاهیم موتور فیزیک و آشنایی با Nvidia PhysX» با حضور یاسر ژیان و امیر حسن فصیحی ، با برپایی 4 کارگاه در حاشیه نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای و سومین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال برگزار شد که مورد توجه بازی سازان قرار گرفت.به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،‌ در سومین روز برگزاری کارگاه‌های تخصصی بازی یاسر ژیان درباره Deferred Shading و Serialization in C++ with Boost امیر حسین فصیحی درباره مفاهیم موتور فیزیک و آشنایی با Nvidia PhysX مطالبی را ارایه کردند.

ابتدا یاسر ژیان طبسی، برنامه‌نویس، درباره مراحل رندر در زمان واقعی- یکGPU Program چیست؟- مشخصات و ملاحظات در برنامه‌های GPU-Post-processing در زمان واقعی- کاربردهای post-processing-تکنیک‌های post-processing توضیحاتی ارایه کرد.

او درادامه کارگاه مفاهیم Serialization، Reflection و Type Construction و فهرست نیازمندی‌های یک کتابخانه Serialization، معرفی BoostSerialization و مروری بر واسط برنامه‌نویسی به تفصیل برای حاضران شرح داد.

درکارگاه بعدی امیر حسین فصیحی درباره موتور فیزیک شامل شبیه سازی علمی و شبیه سازی real time ، موتور فیزیک‌های تجاری از قبیل Havok،Bullet،ODE،Newton،Vortex و اینکه PhysX تنها موتور فیزیکی است که از پشتیبانی سخت افزاری برخوردار است، توضیح داد .

مخاطبان این کارگاه بازی سازان ، دانشجویان و علاقه‌مندان بازی سازی بودند.

شرکت در این کارگاه‌ها برای افراد ثبت نام شده از طریق سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجاز است .

مخاطبان کارگاه های تخصصی ملزم به داشتن اطلاعات بسیار بالا در زمینه های برنامه نویسی و گرافیک نیستند بلکه تمامی افرادی که آشنایی اندکی با هوش مصنوعی و برنامه نویسی داشته باشند، می توانند از از این کارگاه ها استفاده کنند.

علاقه‌مندان می توانند برای آگاهی از برنامه های کامل کارگاه های آموزشی و تخصصی ساخت بازی رایانه ای به پایگاه اینترنتی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به آدرس www.icrg.com مراجعه و برای شرکت در بقیه کارگاه ها نیز ثبت نام کنند.