استقبال گسترده  از نمایشگاه بازی های رایانه ای

برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای که همزمان با سومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است،با استقبال گسترده مخاطبان جشنواره روبرو شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،نمایشگاه بازی های رایانه ای که همزمان با گشایش سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال آغاز به کار کرده،از ساعات نخست مورد استقبال گسترده علاقه مندان به بازی های رایانه ای قرار گرفت.

یکی از بخش هایی که در این نمایشگاه با استقبال شدید جوانان روبرو شده،غرفه های بازی سراست. 4 غرفه بزرگ بازی سرا در این نمایشگاه به مخاطبان خدمات رایگان می دهند. در یکی از این بازی سراها که "تکنولوژی های برتر" نام دارد،بازی سالم به خانواده ها معرفی شده است.کارکرد این بازی ها مانند وسایل ورزشی است و شخص گیمر(بازیکن) را مجبور به تحرک می کند.

این کنسول ها که نسل جدید بازی های سرگرم کننده به شمار می روند هم اینک در سراسر دنیا با هدف جلوگیری از رخوت و انزوای بازیکنان در حال استفاده هستند.

در نمایشگاه بازی های رایانه ای امسال این بازی سرا، ویژه آقایان و بانوان در دو بخش مجزا طراحی شده که مورد استقبال خانواده ها، جوانان و به ویژه بانوان قرار گرفته.

از دیگر بخش های این بازی سرا ها بازی های کنسولی و بازی های رایانه ای است که در ایام برگزاری نمایشگاه با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان روبرو شده است.

همچنین دو اتاق مخصوص بازی، همراه با افکت های ویژه صوتی و تصویری در این نمایشگاه افتتاح شده که همواره با ازدحام و استقبال مخاطبان روبرو بوده است.

یکی دیگر از بخش های مورد توجه در این نمایشگاه بخش بازی شبیه ساز اتو مبیل رانی است.این دستگاه بازی که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است، بازیکن را در اتاقکی شبیه ماشین های مسابقه قرار می دهد و همراه با تصویر، بازیکن می تواند رانندگی با سرعت بالا در مسابقات اتومبیل رانی را به شکل شبیه سازی شده، تجربه کند.

نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای امسال با طراحی ویژه به این نمایشگاه آمده و این بخش مورد توجه والدین و مدیران فرهنگی کشور قرار گرفته است.در این غرفه بازید کنندگان می توانند از نحوه رده بندی سنی بازی های رایانه ای وآخرین پیشرفت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این بخش، آگاهی یابند.

فروشگاه نمونه بخش دیگری از این نمایشگاه است که برای آشنایی مخاطبان با بازی های سالم افتتاح شده و مورد توجه بسیاری از مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

یکی از بخش های جالب توجه برای حاضران در این سالن، عرضه و نمایش بازی های رایانه ای ایرانی توسط بازی سازان داخلی است. حدود20 شرکت بازی ساز داخلی در این سالن آخرین دستاوردهای خود را عرضه کرده اند که در این میان بازی های:شمشیر نادر،گرشاسپ،سیاره میترا،عصر پهلوانان،مدافعان کربلا،رانندگی در دلیجان،لانه شیطان و.... مورد توجه علاقه مندان به این عرصه بوده است.

همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه شخصیت های سیاسی،علمی و فرهنگی و مذهبی بسیاری از این نمایشگاه دیدن کردند.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،محمد حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام شهریاری دبیر شورای اطلاع رسانی، حجت الاسلام حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی،سرهنگ امیدی مدیر مبارزه با جرایم رایانه ای ناجا و سفرای روسیه و تاجیکستان در کشورمان از بازیدکنندگان این نمایشگاه در روزهای نخست برگزاری بودند.

سومین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال 8 الی 18 مهر ماه جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.