کارگاه تخصصی بازی سازی آغاز به کار کرد

نخستین روز برگزاری کارگاه تخصصی بازی سازی با موضوع" چگونگی و نحوه ساخت بازی گرشاسب" با حضور عوامل سازنده این بازی رایانه‌ای، 10 مهر 88 به مدت دو ساعت در حاشیه نمایشگاه بازی های رایانه ای و سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این نشست که توسط بنیادملی بازی های رایانه‌ای برگزار شد، امیر حسین فصیحی مدیر پروژه بازی گرشاسب با اشاره به نحوه ساخت این بازی، درباره تیم سازنده و نحوه کار پروژه گفت: اولین استارت این بازی در سال 85 زده شد ودر آن زمان تنها یک برنامه نویس روی آن کار می کرد و بعد به مرور سیروس پورلطیفی به پروژه ملحق شد و کار را با موتور orgen 3d ادامه دادیم .

او درباره انتخاب داستانی اساطیری افزود:پس از خواندن کتاب سوشیانت احساس کردیم،این کتاب در یک فضای اساطیری نوشته شده و سبک اصلی داستان به بازی شباهت زیادی دارد.این بود که با سبک rpg کار را بر اساس داستان سوشیانت ادامه دادیم.

او در ادامه تصریح کرد:‌اما پس از مدتی بخش انیمیشن به کار اضافه شد و نویسنده کتاب سوشیانت،شروین وکیلی نیز به جمع ما پیوستند و به علت علاقه زیاد گروه و توصیه نویسنده بازی سبک کار را از rpg به action تغییر دادیم و تیم گسترده تر شد و گروه موسیقی و مدل سازی نیر به پروژه اضافه شدند.

فصیحی با اشاره به مشارکت و همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در تولید بازی گرشاسپ گفت:در اسفند سال 87 بازی از سوشیانت به گرشاسب تغییر نام داد و بنیاد نیز در تولید این بازی مشارکت کرد و از تولید این بازی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای حمایت شد .

در ادامه این کارگاه، یکی از نویسندگان این بازی درباره داستان "گرشاسپ" گفت : داستان با نگاهی اسطوره‌ای همراه منابع پیش می‌رود . منابع اصلی داستان اوستا، گرشاسپ نامه و شاهنامه هستند. در واقع کهن‌ترین بخش اوستا درباره گرشاسپ مطالبی دارد و این شخصیت اسطوره ای را معرفی می‌کند که صاحب گرز معروفی است و در آخر الزمان به سوشیانت می‌رسد.

در واقع گرشاسپ پهلوانی اژدها کش است ودشمنان گرشاسپ که در مراحل مختلف بازی به هلاکت می‌رسند در شاهنامه مشخص هستند.

شاید به طور کلی بتوان گفت،ایده‌های تخیلی در قالب بازی نامه این بازی جایی ندارند و بر اساس منابعی مشخص و مستحکم داستان گرشاسپ پیش می‌رود .

در ادامه کارگاه، دست اندر کاران مختلف تولید این بازی، درباره ابعاد هنری و فنی کار توضیحاتی را برای حاضران در این جلسه ارایه دادند.

دومین نشست کارگاه‌ها 12 مهرماه از ساعت 10 الی 18 در محل نشست‌های تخصصی سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار خواهد شد.