نمایشگاه  بازی های رایانه ای آغاز به کار کرد

همزمان با گشایش سومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال و به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای،نمایشگاه بزرگ بازی های رایانه ای به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای،دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با افتتاح سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با حضور در نمایشگاه بازی های رایانه ای از سالن بنیاد ملی بازی های رایانه ای و آخرین دستاوردهای بازی سازان ایرانی بازدید کرد.در این دیدار دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره اقدامات انجام شده در حوزه تولید و سیاست گذاری بازی های رایانه ای توصیحاتی را ارایه کرد.

متولی بخش بازی های رایانه ای در جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال بنیاد ملی بازی های رایا نه ای است و 17 شرکت بازی ساز در سالن بنیاد ملی بازی های رایانه ای محصولات بازی رایانه ای خود را عرضه می کنند .

شرکت رسانا افزار شریف با بازی های «عصر پهلوانان 1و 2» و « میترا»، پردیس رایانه مهر با «لطفعلی خان زند» و «شمشیر نادر»،شرکت کوثر نگار رایانه با «حسنی و لوبیای سحر آمیز»،«راز پر سیمرغ»،«معمار باشی »،«گریز ناپذیر» ، شرکت کهن دشت پارسه و استودیو رسانه با «مدافعین کربلا» و شرکت فرا رسانه برگ با «بهشت بازی 1و2»، «سیاره اعداد» و «سیاره تندرستی»، شرکت توسن گام با بازی «خانم طلا» ، تبنو مکس با «جنگ 33روزه»، سورنا پردازش «افسانه سیاوش »، کوه یخ با بازی های «نبرد جم »،«درسایه سحر»،«مهاجمان پشه » و شرکت نور زهرا با «1000 بازی سالم برای کودکان» همچنین شرکت سپهر اندیشه با بازی «سیاره خاموش » و شرکت های موسسه مکتب بشیر، فطرس رایانه ،ذهن زیبا ، آوین رسانه ، پویا نما ، آسمان کوثر و آروین تک با ارایه بازی های ایرانی در نمایشگاه بازی های رایانه ای در سالن بنیاد بازی های ملی به ارایه محصول خود پرداخته اند.

همچنین بنیاد ملی بازی های رایانه ای خدمات دیگری را برای مخاطبان این نمایشگاه در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به «بازی سرا» اشاره کرد.

بازی سرای بانوان،بازی سرای تکنولوژی ها و فن آوری های برتر،بازی های سرای کنسولی،بازی سرای بازی های رایانه ای و سه غرفه ویژه بازی با استفاده از فضا سازی های خاص محیطی از جمله خدماتی است که بنیاد ملی بازی های رایانه ای به صورت رایگان در این بازی سرا ها به مراجعه کنندگان ارایه می کند.

در بخش دیگر این سالن نیز فضایی برای گفت وگو با حضور کارشناسان و خانواده ها و علاقه مندان به بازی های رایانه ای در نظر گرفته شده است. در فضای دیگر این سالن بخشی برای انتخاب بهترین بازی رایانه ای ایرانی در نظر گرفته شده که مخاطبان در این بخش می توانند با انجام بازی های مختلف به نظرسنجی در انتخاب این بازی ها نیز بپردازند. این بازی ها از بین 100 بازی شرکت کننده در جشنواره انتخاب شده است.

فروشگاه بازی های سالم رایانه ای بخش دیگری از سالن بنیاد ملی بازی های رایانه ای است که 200 عنوان بازی خارجی مجوز دار را همراه با ررده بندی سنی آن ارایه می کند.

بخش دیگری نیز از سالن بنیاد ملی بازی های رایانه ای مربوط به غرفه نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایا نه ایERSA است که رده بندی سنی بازی ها را همراه با اطلاعات و روند شکل گیری این نظام را در اختیار خانواده ها می گذارد.

این نمایشگاه از 8 االی 18 مهرماه سال جاری و در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برپاست.