همکاری مشترک سازمان رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران و آلمان

سازمان رده‌بندی سنی بازی های رایانه‌ای ایران(ESRA) و سازمان رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای آلمان(USK) با یکدیگر همکاری و تعامل خواهند داشت.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمد بیطرف با اعلام این خبر افزود: در جریان برگزاری نمایشگاه بزرگ Gamescom2009 که در شهر کلن آلمان برگزار شد، مدیران نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ایران طی نشست‌هایی با مسئولان سازمان USK آلمان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مشترک پرداختند.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: از آنجا که حفاظت از کاربران در مقابل آثار سوء استفاده نا بجا از بازی های رایانه ای به عنوان مهمترین هدف هر دو نظام رده بندی ESRA و USK به شمار می رود، تدوین نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ایران که منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی است برای کشورهای اروپایی بسیار جالب توجه بود.

وی تصریح کرد: شیوه های عمل، طراحی معیارهاو گروه بندی سنی از جمله موضوعات مهم مورد گفت وگو بود که دو طرف ابراز امیدواری کردند تا در قالب فعالیت های مشترک ضمن انتقال تجربیات در رفع کمبودها و نقایص یکدیگر را یاری نمایند.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین با اشاره به همکاری با سازمان رده‌بندی آلمان(USK) اظهار داشت:تلاش خواهیم کرد طی سال جاری تبادل و تعامل در این زمینه گسترش یافته و با اجرای تحقیقات مشترک زمینه توسعه هرچه بیشتر روابط فراهم آید.

سازمان USK که زیر نظر وزارت جوانان آلمان قرار دارد در سال 2003 راه‌اندازی شده و کار رده‌بندی سنی بازی‌های ویدئویی را برعهده دارد.

یادآوری می‌شود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای نخستین بار در جمع بیش از 30 کشور تولید کننده بازهای رایانه ای جهان در بزرگترین نمایشگاه بازی‌های ویدئویی اروپا (Gamescom2009) شرکت کرد و به معرفی بازی‌های ایرانی پرداخت.