بازتاب خبری رسانه‌های غربی از پیشرفت تولیدبازی‌های رایانه‌ای ایران

همزمان با حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و عرضه بازی های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اروپا Gamescom 2009، رسانه‌های غربی از پیشرفت بازی‌های رایانه‌ای ابراز شگفتی کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شبکه خبری BBC با پخش مستندی کوتاه از پیشرفت صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ورود ایران به بازارهای جهانی به عنوان اولین کشور مسلمان با بازی‌های اسلامی خبر داد.

در این مستند گزارشگر شبکه BBC اظهار داشت ایران قصد دارد با حضور در نمایشگاه Gamecom، به یک قدرت بین‌المللی در بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شود.اما آیااین امر محقق می‌شود؟ همچنین کارشناسان شبکه BBC عنوان کردند به جو سیاسی جهان و جایگاه غرب، ایران امیدوار است در بازار بازی‌ها به طور بالقوه مطرح ‌شود، اما تحقق این مسئله کار آسانی نیست.

در ادامه این گزارش تصویری آمده است: " بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که مسئولیت تجارت بازی‌ها را در ایران به عهده دارد، نرم‌افزارهای بازیهای ایرانی را در نمایشگاه کلن به معرض نمایش گذاشت، تافروشندگان غربی را برای فروش تولیدات خود شناسایی کند."

ZDF و " دویچه وله " (Deutsch Welle) از شبکه‌های خبری مطرح آلمان نیز با اختصاص برنامه‌هایی ویژه از پیشرفت ایران در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای،از پیشرفت ایران در عرصه بازی های رایانه ای ابراز شگفتی کردند.

همچنین کارشناس نشریه آمریکایی (ESCAPLST) نیز با اشاره به بازی تاریخی ایران " عصر پهلوانان " نوشته است: به چه دلیل آمریکایی‌ها چنین بازی‌هایی را ندارند؟ تنها چیزی که دولت ما برروی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، ارتش آمریکاست.

روزنامه مطرح آلمانی دی والت(Die-Welt) نیز در گفت و گو با دست اندر کاران بنیاد ملی بازی های رایانه ای و بازی سازان کشورمان از تحولات و پیشرفت صنعت بازی در ایران نوشت.

لازم به یادآوری است ایران برای نخستین بار همراه با 30 کشور در این رویداد مهم بین‌المللی که از 28 مردادماه جاری تا اول شهریور در شهر کلن المان برگزار شد، حضور داشت.