اسماعیل براری : سینما با بهره گیری از ظرفیت  بازی های رایانه ای تقویت می شود

بازی های های رایانه ای به عنوان یک هنر – صنعت نوظهور در دنیا که از جنس سینما ست،موجب ارتقای سطح کیفی و تنوع آثار شده و همچنین سودآوری بسیاری را نصیب سینما کرده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت امور سینمایی،"اسماعیل براری" کارگردان سینما با بیان اینکه بازی های رایانه ای به عنوان عرصه ای نوظهور توانسته مخاطبان بسیاری در کشور برای خود دست و پا کند، افزود: سینما نیز می تواند به دلیل شباهت های بسیار به این حوزه از جذابیت های بازی در تولید و عرضه فیلم استفاده کند.

کارگردان فیلم "گزارش مریم" با اشاره به قرار گرفتن بازی های رایانه ای در جشنواره فیلم کودک به عنوان اقدامی موثر و سازنده ، افزود: گنجاندن مقوله بازی در کنار تولیدات سینمایی نشانگر نزدیکی حوزه های یادشده است. بنابراین می توان با بهره گیری از ظرفیت های دو طرف در تقویت سینما و ایجاد بازی ملی در کشور تلاش کرد.

وی در عین حال از بروز برخی مشکلات به دلیل محدودیت امکانات در تعامل سینما و بازی های رایانه ای یاد کرد و گفت: ایجاد ارتباط منطقی میان عرصه های منظور در نهایت به تقویت هنر- صنعت تصویر در کشور منجر خواهد شد .

براری از بستر سازی و ارتقای مبانی آموزشی و افزایش تکنیکی در تولید بازی توسط سینماگران به عنوان مجاری ارتباطی نام برد و افزود: باید فضا برای حضور فعال فیلمسازان در تولید بازی از سوی نهادهای مسئول همچون بنیاد ملی بازی های رایانه ای فراهم شود .

این کارگردان همچنین از اختصاص سرمایه مناسب و حمایت جدی از تولیدکنندگان در امر بازی برای ایجاد رونق و تنوع در این عرصه را ضروری دانست.

تولید کنندگان و فعالان عرصه بازی های رایانه ای برای نخستین بار درقالب نمایشگاه بازی های سرزمین من در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همدان حضورداشتند.