ضرورت سرمایه گذاری در عرصه سینما و بازی‏های رایانه‏ای

"داریوش باباییان" تهیه‏کننده سینما معتقد است: بازی‏های رایانه‏ای امروز یک نیاز ضروری است که باید به آن به شکلی جدی نگاه کرد، چرا که این هنر - صنعت به شدت در جهان فراگیر شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، داریوش باباییان تهیه کننده سینما با بیان این مطلب گفت: بازی‏های رایانه‏ای امروز در دنیا یک هنر صنعت سودآور به شمار می رود که در کنار سینما هر روز گسترده ترمی شود و متاثر از این هنر هر روز جذاب تر و جذاب تر با تکنولوژی همراه شده است.

وی ادامه داد: کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و مخاطبان بسیاری در این حوزه وجود دارند و می توان از این بازار بکر با سرمایه گذاری جواب گرفت.بنابراین لازم است که بازی های رایانه ای به دلیل شباهت بسیار با هنر سینما، در کنار سینما و رخدادهای سینمایی حضوری فعال داشته باشند. البته این امر نیازمند حمایت مدیران فرهنگی در سطح کلان کشور است.

این تهیه کننده شکل گیری با اشاره به حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در جشنواره فیلم کودک امسال گفت: حضور فعالان و تولید کنندگان بازی‏های رایانه‏ای در این رویداد به رونق جشنواره فیلم کودک و افزایش مخاطبان سینمایی نیز منجر شد.

باباییان با تاکید بر ایجاد تعامل جدی میان سینماگران و تولیدکنندگان بازی در کشور، افزود: تعامل این دو بخش زمانی شکل منسجم به خود می گیرد که شناخت، ضرورت و آینده نگری در دستور کار سینماگران و دست اندرکاران امور قرار‏گیرد .

این تهیه‏کننده سینما تصریح‏کرد: باید توجه داشت که رشد بازی‏های رایانه‏ای در نهایت رونق سینما را در پی خواهد داشت، زیرا این عرصه در سایه یک تبادل دو طرفه رونق می گیرد.