سامان سالور:بازی های رایانه ای به رشد صنعت سینما کمک می‏کند

"سامان سالور" از کارگردانان سینما عقیده دارد که  بازی های رایانه ای به واقع موجودیت خود را از سینما گرفته و به همین دلیل است که می بینیم هر گاه فیلمی در سطح جهان با موفقیت روبه رو می شود، بازی آن نیزبه سرعت وارد بازار مصرف می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت سینمایی، این کارگردان افزود: ارتباط بازی های رایانه ای به سینما می تواند زمینه  پیشرفت سینما را از منظر تکنیکی فراهم آورد.

سالور با اشاره به نحوه تعامل سینماگران با عرصه بازی های رایانه ای ، گفت:  مثلا اگر بتوان در یک بازی از انیمیشن، فیلمنامه یا تروکاژهای حرفه ای بهره لازم را برد در حقیقت کمکی است به سینمای انیمیشن که ارتباط نزدیکی به حوزه بازی  دارد.

وی همچنین با اشاره به گنجاندن بخش بازی های رایانه ای در بیست و سومین جشنواره فیلم کودک ، گفت: این امر اتفاق مبارکی است به شرطی که در گام نخست سعی کنیم تولیدات سینمایی را اعتلا بخشیم .

سالورتاکید کرد: سینمای کودک و همچنین بازی های رایانه ای  به دلیل بهره بردن از فضایی فانتزی نیازمند سرمایه گذاری مناسب است، در غیر این صورت بدون امکانات  لازم، دستیابی به هدف دشوار خواهد بود.

دست اندرکاران و فعالا ن عرصه بازی های رایانه ای به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت سینمایی امسال برای نخستین بار و در قالب نمایشگاه و کارگاه های تخصصی در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور داشتند.

در این نمایشگاه که "بازی های سرزمین من" نام داشت،آخرین تولیدات فعالان و تولید کنندگان این عرصه به همراه  فناوری مورد استفاده در حوزه یادشده در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.