میرعلایی: سینما از ظرفیت‌های مضمونی بازی رایانه‌ای در تولید بهره بگیرد

«احمد میرعلایی» تهیه‌کننده سینما، بازی‌های رایانه‌ای را جزیی از سینما دانست و گفت: در بسیاری از عرصه‌های یاد شده تصویر و دکوپاژ دارای اشتراکات زیادی هستند.به گزارش معاونت اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،‌ تهیه‌کننده فیلم «فرزند خاک»، یادآور شد که سینما و بازی‌های رایانه‌ای از یکدیگر جدا نیستند چرا که در مواقعی شاهدیم که در بحث بازی برای خلق کاراکترهای از بازیگران بهره برده می‌شود و یا در بخش فیلمنامه‌نویسی کاملاً متناسب با سینما یک متن بازی نگاشته می‌شود. وی افزود: باید توجه داشت که تنها بازی وامدار سینما نیست، بلکه ارتباط دو طرفه است و سینما نیز تا حدودی از نظر مضمون و پیشرفت تکنیکی وابسته به عرصه بازی رایانه‌ای است.

به گفته این تهیه‌کننده، بازی‌ها همچون سینما ابزاری شده‌اند برای این که کشورهای صاحب این هنر - صنعت بتوانند مفاهیم و عقاید مدنظر خود را به مخاطبان منتقل کنند، از این طریق استفاده بهینه می‌کنند. میرعلایی تصریح کرد: هم‌اکنون تولیدات بسیاری در سینمای جهان با اقتباس از بازی‌ها ساخته می‌شود و در مقابل نیز تعداد بسیاری از بازی‌ها از روی فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود که این امر نیز می‌تواند در سینمای ایران دستمایه تولید قرار گیرد. این تهیه‌کننده ادامه داد: سینماگران می‌توانند با حضور جدی در عرصه‌ بازی رایانه‌‌ای و بهره‌گیری از مضامین این حوزه به تولید آثار جذاب بپردازند. وی ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن بستر مناسب برای حضور فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان در عرصه تولید بازی رایانه‌ای، شاهد رونق در این بخش همچون سینمای کشور بود.