نماینده‌ شیراز در مجلس:رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای به امنیت اخلاقی خانواده‌ها کمک می‌کند
جعفر قادری با تاکید بر اینکه باید در زمان اجرا دقت لازم صورت گیرد تا نتایج مورد نظر حاصل شود، افزود: این طرح تصمیمی پسندیده و نشات گرفته از دقت نظر مسئولان است.
قادری تدوین این طرح را نشان‌دهنده عزم و دقت‌نظر دست‌اندرکاران برای ساماندهی این عرصه دانست و گفت: کنترل و فرهنگ‌سازی درخصوص مسائل فرهنگی و هنری در بازی‌های رایانه‌ای از جمله نکاتی است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شواری اسلامی در عین‌حال یادآور شد: بازی رایانه‌ای یک سرگرمی است که در محیط‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل پرداختن به آن کمی مشکل است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: نباید اجرای این طرح به نحوی باشد که برای مخاطبان محدودیتی ایجاد کند زیرا تجربه ثابت کرده است که شیوه‌های کنترلی محض نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد.
قادری همچنین تاکید کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی که مورد اطمینان مردم است، می‌تواند با برنامه‌سازی و تولید برنامه‌های مختلف، فرهنگ استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را در جامعه نهادینه کند.
نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای پس از یک سال کار کارشناسی با تعامل صاحب‌نظران و کارشناسان دانشگاه، حوزه، روانشناسان و جامعه‌شناسان، توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد آماده رونمایی شده است